BIZIT 11 - prvi dan

Meta ima novi plan za korišćenje Instagrama i Facebooka bez reklama

Kompanija planira da uvede mesečnu pretplatu od 14 dolara samo za Instagram.

PCPress.rs Image

Korisnici spremni da plate neće videti reklame na Facebooku i Instagramu

Prema izveštajima Wall Street Journal-a, Meta može naplatiti korisnicima Instagrama u Evropi mesečnu pretplatu od 14 dolara, osim ako se korisnici ne odluče da prihvate ciljane reklame. Takođe, kompanija može uvesti kombinovanu mesečnu pretplatu od 17 dolara. Ta kombinovana pretplata će podrazumevati pristup Facebook-u i Instagram-u na desktopu bez reklama.

Prošlog meseca pojavili su navodi da će Meta pokušati da nametne pretplate korisnicima koji se opredele za izuzeće od ciljanih oglasa. Međutim, potencijalne naknade su bile nepoznate. Korisnici spremni da plate neće videti reklame na Facebooku i Instagramu. Ipak oni drugi koji žele besplatnu verziju moraće da pristanu da budu ciljani reklamama na osnovu njihovih ličnih podataka. Kompanija je navodno razgovarala o planovima sa regulatorima u Briselu i Irskoj.

Ovaj potez je odgovor na sudsku presudu iz jula na osnovu koje Facebook mora da dobije saglasnost korisnika da pristupi njihovim ličnim podacima. Sud je naveo da operatori sajta moraju dokazati da su korisnici dobrovoljno dali svoju saglasnost za praćenje oglasa. Jedan od način na koji korisnici mogu dobrovoljno dati saglasnost je da im se omogući opcija da odbiju praćenje oglasa.

Pročitajte i:  YouTuBe testira „Premium Lite“

Meta očekuje da će pretrpeti značajan pad u svojim prihodima

Apple je implementirao određenu praksu sa svojim operativnim sistemom iOS 14. Konkretno, ta praksa se odnosi na to da je Apple omogućio korisnicima da odluče da li žele ili ne žele da budu praćeni u svrhu prikazivanja ciljanih oglasa. Međutim, veoma mali broj korisnika se opredelio za opciju da budu praćeni. Meta očekuje da će pretrpeti značajan pad u svojim prihodima. U svojoj odluci, sud EU je takođe naveo da bi kompanije trebalo da istraže modele pretplate za korisnike.

Prema brojkama koje je objavio Wall Street Journal, cene su malo manje nego što Netflix naplaćuje za svoj redovni mesečni plan u EU. Verovatno je da će samo moćni korisnici društvenih medija ili kompanije biti spremni da plate pretplatu. Na taj način, Meta će efikasno primorati obične korisnike da prihvate ciljane oglase ili da prestanu da koristite njene društvene platforme u potpunosti.

Ranije ove godine, EU je kaznila Facebook rekordnom kaznom od 1,2 milijarde eura zbog transfera podataka EU korisnika u SAD. To je zapravo predstavljao kršenje ključnih digitalnih pravila o privatnosti u EU. Takođe, ova pravila će se dodatno pooštriti. Od marta 2024. godine primenjivaće se DMA zakon u Evropi.

Pročitajte i:  Apple vizuelna inteligencija korak ka Apple naočarima 

Meta skoro četvrtinu svojih prihoda dobija iz Evrope. Pri tome Evropska regija čini 7,2 milijarde dolara od ukupno 32 milijarde dolara u drugom tromesečju ove godine. Kompanija još uvek nije lansirala svoju konkurentsku aplikaciju Twitter-u, Threads, u Evropi zbog nesigurnosti u vezi sa DMA zakonom. Takođe tu se postavlja i pitanje da li kompanija može povezati svoju novu uslugu sa Instagramom kao što to radi u drugim mestima na svetu. Planovi Mete za sve svoje aplikacije u EU treba da postanu konkretniji tokom narednih meseci pre nego što novi propisi stupe na snagu.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , ,