BIZIT plus

Microsoft ušao u strateško partnerstvo s Walmartom

Maloprodajni div Walmart objavio je strateško partnerstvo s Microsoft-om, koji će mu pomoći u razvoju cloud tehnologije i veštačke inteligencije s ciljem ubrzavanja i olakšanja kupovine u toj kompaniji.

Dve kompanije će potpisati ugovor u trajanju od pet godina, a Microsoft-ova će tehnologija pomoći Walmart-u da drži korak s Amazon-ovom e-trgovinom. Tačnije, Walmart želi da se odbrani od Amazon-ovih maloprodajnih ambicija i količine podataka o potrošačima, i da osnaži svoju prisutnost na internetu. Naime, sama činjenica da su Amazon-ovi prihodi prošle godine narasli za 31%, dok su Walmart-ovi bili samo 3% veći nego 2016, prikazuje koliko Amazon raste. Osim toga, za poslednjih deset godina vrednost Walmart-ovih akcija je porasla za 40%, a Amazon-ovih za neverovatnih 2.200%.

Pored ovih podataka, ono što je podstaklo navedeno partnerstvo jeste Amazon-ova prošlogodišnja akvizicija Whole Foods-a, koja je pojačala tenzije između najveće svetske internet trgovine i maloprodajne zajednice. Zbog toga je Walmart odlučio da tome stane na put i da zameni svoju postojeću infrastrukturu cloud tehnologijom uz pomoć Microsoft-ovih inženjera, koji su oduševljeno započeli novu saradnju.

Pročitajte i:  Meta, Microsoft, X i Match Group protiv Apple-a 

„Amazon-ove tenzije s maloprodajnom zajednicom bile su apsolutno ključne u postizanju ovog sporazuma“, objasnio je izvršni direktor Microsoft-a Satya Nadella. Osim toga, vodeća osoba u Microsoft Azure, Jason Zander, izjavio je da Microsoft sledeće godine namerava da iskoristi napetost između predstavnika maloprodaje i Amazon-a, i da se intenzivnije okrene maloprodaji, izveštava GeekWire.

Zanimljivo je i da je vest o navedenom partnerstvu stigla samo nekoliko sati nakon što je Amazonova internetska stranica prestala da funkcioniše i to na slavni Prime Day, odnosno, na prvi dan velikih Amazon-ovih letnjih sniženja. Za potrošače bi ovaj dogovor mogao da bude dobra vest, jer bi se u tom slučaju na tržištu pojavio još jedan ozbiljan igrač uz Amazon, što bi obe kompanije moglo da natera da kupce privlače nižim cenama.

Izvor: SEEbiz

Facebook komentari: