Milenijalci i generacija „Z“ nisu spremni za 4. industrijsku revoluciju

Rođeni u periodu od januara 1983. do decembra 1994. godine, poznatiji kao milenijalci, i rođeni između januara 1995. i decembra 1999. godine, poznatiji kao generacija „Z“, veoma su svesni da četvrta industrijska revolucija oblikuje radno okruženje i osećaju da postoji potencijal da se ljudi oslobode rutinskih aktivnosti i više fokusiraju na kreativan posao. Međutim, mnogima ove promene nisu lake, pokazuje sedmo Deloitte-ovo istraživanje o milenijalcima – „Millennial Survey 2018“. U istraživanju je učestvovalo 10.455 milenijalaca iz 36 zemalja, a skoro 1.844 ispitanika pripada generaciji „Z“, iz šest zemalja.

Sedamnaest odsto svih anketiranih milenijalaca, i 32% onih čije organizacije već koriste tehnologije 4. industrijske revolucije, osećaju strah od dela ili svih poslova koji će biti zamenjeni. Takođe, manje od četiri od 10 milenijalaca i tri od 10 pripadnika generacije Z osećaju da imaju veštine koje će im biti potrebne da ostvare uspeh, i traže posao koji bi im pomogao da se pripreme za novu eru. Međutim, mladi profesionalci naročito žele da izgrade „soft skills“ kao što su samopouzdanje, međuljudske veštine. U generaciji „Z“ su naročito važni etika i integritet.

Pročitajte i:  Svaki četvrti korisnik briše Facebook aplikaciju sa telefona

Po njihovom mišljenju kompanije ne odgovaraju na njihove potrebe za razvojem. Samo 36% milenijalaca i 42% generacije „Z“ kažu da su im poslodavci pomogli, razumeli i pripremili za promene koje donosi četvrta industrijska revolucija. Među milenijalcima, 43% želi da napusti svoju kompaniju u naredne dve godine, a samo 28% bi ostalo duže od pet godina. Oni milenijalci koji žele da napuste svoje poslodavce u naredne dve godine, 62% smatra privremene poslove održivom alternativom punom radnom vremenu. Lojalnost je čak i niža među pripadnicima generacije „Z“ sa 61% onih koji bi napustili trenutni posao u naredne dve godine ukoliko bi dobili bolju ponudu.

Dakle, kako da poslodavci zadrže mlade talente? I milenijalci i generacija „Z“ daju prioritet činiocima kao što su tolerancija i inkluzivnost, poštovanje i različiti načini razmišljanja. Dobre plate i korporativna kultura privlače pripadnike generacije milenijalaca i „Z“, ali raznolikost, inkluzija i fleksibilnost su ključni da ih zadrže. Među milenijacima i pripadnicima generacije Z ispitanici koji su rekli da nameravaju da ostanu sa svojim trenutnim poslodavcima najmanje pet godina, 55% primećuje veću fleksibilnost na svojim radnim mestima u odnosu na to kako je bilo pre tri godine.

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.