Neizvesna sudbina Yahoo!-a

Yahoo! je pred najvećim promenama u istoriji kompanije – ovog jutra saopšteno je da će svoje osnovno poslovanje u oblasti Weba i zabave odvojiti u posebnu kompaniju, dok će u „staroj” kompaniji ostati samo veoma vredan udeo u kompaniji Alibaba.

yahoo-marisa

Praktično, originalni Yahoo! postaje holding kompanija za deonice Alibabe, dok će poslovanje u novoj kompaniji biti okrenuto prema kupcima, kao i do sada.

Direktorka kompanije Marisa Mejer objasnila je da će odvajanje doneti ‘više transparentnosti u pogledu vrednosti Yahoo!-ovog poslovanja, što znači da bi druge kompanije trebalo da steknu uvid u divizije kompanije, i koliko svaka pojedinačno vredi’.

Ne treba zaboraviti da je Yahoo! i dalje finansijski veoma „zdrava kompanija”. Udeo u vrednosti Alibabe iznosi oko 32 milijarde $, dok je vrednost investicije u Yahoo! Japan porasla na oko 8,6 milijardi $. Ukupan prihod kompanije svake godine je oko 5 milijardi $, web biznis ima oko milijardu korisnika, dok samo web mail servis u SAD ima oko 81 miliona korisnika.

Problem leži u činjenici da osnovni, Web biznis beleži sve lošije rezultate, a najnoviji CEO, Marisa Mejer ne uspeva da unapredi reši problem, uprkos brojnim akvizicijama i prilično konfuznim marketinškim pokušajima. Ono što je sigurno, Yahoo! više nije „vaša prva destinacija na Webu”, a Marisa će dobiti dodatnih godinu dana da uradi nešto sa kompanijom (i verovatno proda neprofitabilne delove).

Izvor: Economy

Facebook komentari:
SBB Solutions

PC Press - konkurs