NIS: Tih, ali važan partner dinamičnog biznisa

Kada se pomenu projekti digitalizacije, prva asocijacija su novi proizvodi i usluge dostupne potrošačima u svega nekoliko „klikova”. Međutim, šta je s IT projektima koji su u osnovi „rađanja” određene usluge i čine „unutrašnji” stub svakog inovativnog proizvoda?

Ti projekti „u senci“ nisu okrenuti ka kupcima pa nisu toliko prepoznatljivi, ali osim što doprinose da finalni proizvod ugleda svetlost dana, neretko predstavljaju zakonsku ili drugu vrstu obaveze, neophodni su i veoma kompleksni. Izuzetak nije ni naftna industrija, pa se tako u NIS-u redovno prate ne samo tržišni trendovi, kada je reč o IT segmentu, već i zakonske obaveze kako bi kompanija mogla na vreme da primeni traženo tehničko rešenje, ali i obezbedi kontinuitet poslovanja kompanije u skladu sa zakonom.

Kako su se „fiskalizovale” pumpe?

Jedan od IT projekata odnosi se na oblast maloprodaje, odnosno na usklađivanje s novim fiskalnim zakonom na benzinskim stanicama. Njegova realizacija počela je još 2021. godine, kada su objavljeni prvi podzakonski akti i tehnička dokumentacija za primenu novog zakona o fiskalizaciji. Nakon analize uticaja novog zakona na poslovne procese, IT Sektor „Bloka Promet” NIS-a je uz podršku eksternih partnera počeo da razvija kompleksno tehničko rešenje koje će moći da se primeni na svim benzinskim stanicama u Srbiji, a reč je o više od 300 maloprodajnih objekata.

Pročitajte i:  Šta rade roboti u NIS-u

Kompleksnost se ogledala i u tome što je tehničko rešenje bilo potpuno novo za državne organe i sve prodavce u zemlji. Bilo je neophodno razviti novi modul za fiskalizaciju i izvršiti njegovu sertifikaciju, zatim prilagođavanje u postojećim IT sistemima i na vreme izvršiti odabir i pokrenuti nabavku nove opreme za koju su dugački rokovi isporuke. Nakon razvoja rešenja bilo je potrebno distribuirati ga na celu mrežu objekata. Ipak, zahvaljujući velikom angažovanju svih učesnika procesa, projekat je u potpunosti realizovan u aprilu prošle godine.

U skladu sa standardima svetskih kartičarskih brendova

NIS već nekoliko godina realizuje projekat usklađivanja sa PCI DSS bankarskim sigurnosnim standardom, koji predstavlja obavezan uslov koji propisuju strani kartičarski brendovi – Visa, Master, Amex i Union Pay. Usklađivanje sa ovim standardom se obnavlja svake godine i podrazumeva kontinuirani rad na unapređenju sigurnosnih mera. Ispunjenje mera proveravaju ovlašćene kompanije, a zatim se izveštaj o usklađenosti dostavlja bankama.

PCPress.rs Image

Zahvaljujući ulaganjima u ovaj segment, prošle godine je prvi put urađena sertifikacija za trgovce prvog nivoa, jer je broj transakcija realizovanih Visa karticama prešao šest miliona. Uspešno je verifikovana i sigurnost bankarskih transakcija koje se obavljaju putem naše Drive.Go mobilne aplikacije, koja omogućava plaćanje goriva bez odlaska na kasu.

Pročitajte i:  Četvrta sezona NIS Energy: nova energija za budućnost

Svi IT projekti realizovani su prvenstveno zahvaljujući odličnoj saradnji u okviru naše kompanije na svim nivoima. Važno je da naglasim da smo, uprkos velikom angažovanju na zakonski obaveznim projektima, nastavili i razvoj novih funkcionalnosti čime smo znatno unapredili korisničko iskustvo naših potrošača. Neki od projekata koje smo realizovali tokom prošle godine su primena „Virtuelne kartice” za korporativne klijente, unapređenje Drive.Go mobilne aplikacije, uključujući slanje fiskalnih računa na e-mail, nove marketinške akcije za korisnike „Sa nama na putu” programa lojalnosti, mogućnost kupovine Dina karticom na rate, mogućnost plaćanja Union Pay karticama, kao i unapređenje funkcionalnosti naše poklon-kartice.

Ponosna sam što smo zajedno uspeli da održimo lidersku poziciju u inovacijama, posebno u maloprodaji koja je najdinamičnija jer je okrenuta potrošačima, čije se potrebe konstantno menjaju i povećavaju.

Autor: Snežana Đurović, rukovodilac Sektora za IT Bloka Promet, kompanija NIS

nis.rs

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: ,