Nivo 3 autonomne vožnje imaće 10% vozila
Najnovija istraživanja TrendForce-a otkrivaju da će skoro 90% novih električnih putničkih automobila (uključujući BEV, PHEV, FCV i HEV) u 2024. imati SAE nivo 2. Ovi sistemi uglavnom uključuju automatsko kočenje u slučaju nužde, adaptivni tempomat i asistent zadržavanja trake, iako neće svi modeli ponuditi sve tri funkcionalnosti. Međutim, usvajanje naprednijih autonomnih sistema SAE nivoa 3 ostaje ograničeno zbog visokih tehnoloških barijera, nerešenih regulatornih izazova i povišenih troškova vozila.
Čipovi za autonomnu vožnju i obuka modela su ključni za unapređenje automobilske tehnologije. Na CES 2025, NVIDIA je predstavila svoj pristup „tri računara“ autonomnom razvoju proizvoda, koji uključuje razvojnu platformu AI, platformu za simulaciju i sintetičku generisanje podataka, i čipove za autonomnu vožnju u vozilu. Kompanija je takođe predstavila Cosmos platformu, koja sadrži model Svetske fondacije (VFM) koji može da generiše sintetičke podatke zasnovane na fizici za simulacionu obuku.
TrendForce naglašava da je obuka modela autonomne vožnje pomoću opsežnih, realističnih scenarija simulacije i retkih ivičnih slučajeva ključna za ubrzavanje komercijalizacije autonomnih tehnologija.
Regulatorno okruženje se takođe razvija. EU i Japan su već primenili propise za autonomna vozila nivoa 3, dok Kina radi na ubrzanju usvajanja autonomnih tehnologija u putničkim vozilima. Peking, na primer, planira da primeni Pekinšku uredbu o autonomnoj vožnji 1. aprila 2025. godine, kako bi regulisao sisteme nivoa 3 i više i otvorio put za lična autonomna vozila.
Komercijalna primena Robotaksija nivoa 4 i autonomnih autobusa se takođe širi, a kompanije kao što su Baidu i WeRide imaju koristi od regulatornih relaksacija i postizanja operativnih prekretnica u više kineskih gradova. U međuvremenu, u Sjedinjenim Državama, Tesla je najavio svoj Cybercab program u oktobru 2024.
Izvor: autotech.news