BIZIT plus

Nvidia će prodavati čipove u Kini za EV

Nekoliko kineskih proizvođača električnih automobila okreće se američkom gigantu čipova kako bi koristili čipove za svoje poluautonomne sisteme vožnje.

PCPress.rs Image

Nvidia čipovi za autonomnu vožnju

Kineski početnici Xpeng i Nio koriste Nvidia Drive Orin čip u svojim najnovijim automobilima. Baidu, koji je prošle godine pokrenuo auto jedinicu pod nazivom Jidu, najavio je planove da koristi isti Nvidia čip u svom nadolazećem automobilu. Tu su i kompanije Polestar, kao i kineskim automobilski gigant Geely.

Sa ovim čipsetom i pratećom softverskom platformom, Nvidia će pruziti mogućnosti za potpuno autonomnu vožnju.

„Za kinesku EV kompaniju, ili globalno gledano, nema mnogo toga što bi moglo da se meri sa onim što Nvidia može da ponudi“, rekao je Bevin Jacob, partner u investicionoj i konsultantskoj kompaniji Automobility sa sedištem u Šangaju.

Međutim, ovi kineski proizvođači automobila ne proizvode potpuno autonomne automobile. Umesto toga, oni se fokusiraju na takozvani napredni sistem za pomoć vozaču, ili ADAS.

To su sistemi koji omogućavaju automobilu da obavlja neke funkcije poluautonomno, kao što je promena trake. Na primer, Teslin ADAS se zove Autopilot dok je Xpeng-ov sistem Xpilot.

ADAS, zajedno sa drugim karakteristikama poput brzog punjenja i dometa  su „ključni diferencijatori“ u prostoru vrhunskih električnih vozila, rekao je Aakash Arora, izvršni direktor i partner u Boston Consulting-u.

„Većina EV modela se danas takmiči u segmentima cena gde je ADAS kritičan iz perspektive očekivanja kupaca“, rekao je Arora. „Rani korisnici električnih vozila su takođe verovatno rani usvojitelji tehnologije i više vrednuju tehnologiju.“

Pročitajte i:  MSI Claw ipak neće imati VRR ekran 

Takmičenje u Kini

Konkurencija na kineskom tržištu električnih vozila, za koju se očekuje da će ponovo pokazati snažan rast 2022. godine, se pojačava.

Nvidia je korisnik ove intenzivne konkurencije među kineskim proizvođačima električnih vozila.

Kompanije Tesla Elon-a Musk-a, koja ima fabriku u Šangaju, prodala je rekordan broj automobila proizvedenih u Kini u decembru i njen brend je i dalje jak uprkos tome što se suočio sa jednom od najgorih kriza odnosa s javnošću u zemlji prošle godine.

Američki proizvođač električnih vozila ne koristi Nvidia čipove. Umesto toga, dizajnira sopstvene poluprovodnike za napajanje svog ADAS-a nazvanog Full Self-Driving (FSD).

Iako Tesla ulaže u dizajn čipova, to nije realno za sve kompanije koje se bave električnim vozilima, posebno za start-up kompanije koje su fokusirane na povećanje proizvodnje i dovođenje automobila u ruke kupaca.

„Tesla ima jasnu i definitivnu prednost oko FSD-a sa kineskim EV proizvođačima koji sada agresivno sarađuju sa Nvidia-ijom kako bi zatvorili ovaj uočeni tehnološki jaz“, rekao je Daniel Ives, izvršni direktor Wedbush Securities.

Nvidia ima jake korene na kineskom tržištu i dalja izgradnja poslovanja sa auto čipovima oko FSD-a je strateški važna.“

Pročitajte i:  Samovozeći automobili mogu usporiti saobraćaj 

Izvor: CNBC

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , , ,