Osam znakova da ste loš šef

Google je nedavno sproveo jednu od najtemeljnijih studija vezanu za ponašanje menadžera koje je ikada sprovela jedna ovakva ogromna korporacija. Počevši 2009. godine, tim iz Google-ove People Inovation Lab divizije potrošio je godinu dana na prikupljanje podataka kao što su evaluacije performansi, ankete zaposlenih, nominacije za najviše menadžerske nagrade i druge izvore kako bi uvideli razlike između menadžera sa najvišim i najnižim ocenama. Istraživači su sumirali stotine stranica beležaka i podataka sa razgovora, a zatim su podelili rezultate sa zaposlenima.

PCPress.rs Image
Sundar Pichai – CEO, Google

Osam osobina je identifikovano kod najboljih rukovodioca, a naravno, ponašanje koje se nalazi u suštoj suprotnosti od ovih osobina upravo predstavlja postupke lošeg šefa. Međutim, u većini slučajeva loši šefovi nemaju ideju da imaju problem. Ako ste menadžer, odvojte minut svog vremena i proverite da li spadate u grupu dobrih ili loših rukovodioca:

  1. Frustrirani ste kada morate da obučavate zaposlenog novim veštinama – Google-ova studija pokazala je da su zaposleni visoko ocenjivali menadžere koji poseduju veštinu obučavanja.
  2. Osećate da morate duplo da proveravate rad svakog zaposlenog – Ovo je oblik mikro-upravljanja i smatra se veoma lošom osobinom.
  3. Nemate želju da upoznate svoje zaposlene, van činjenice da li dobro rade svoj posao – Emocionalna inteligencija se smatra jednom od najvećih indikatora uspešnog menadžera. Briga je od vitalnog značaja za sticanje poverenja i poštovanja.
  4. Osećate da stalno zaostajete i da ste se rastrgli na previše strana – Nemogućnost kontrolisanja i nesposobnost da vaš rad bude uvek kvalitetno i dobro odrađen, je znak lošeg samoupravljanja. Ako ne možete da upravljate svojom efektivnošću i produktivnošću, ne možete ni od drugih očekivati da budu bolji.
  5. Radije biste ostali u svojoj kancelariji nego razgovarali sa svojim timom – Asocijalne tendencije su znak nekoga ko je loš komunikator.
  6. Mislite da bi napredak karijere vaših zaposlenih trebalo da bude samo njihova briga, a ne vaša – Ulaganje u uspeh vaših zaposlenih gradi lojalan odnos i zadržava zaposlene, a takođe ih i čini vrednijim za vas.
  7. Ne možete da planirate rast sektora jer ne možete da zamislite da li ćete ikada ostvariti postojeće ciljeve sa trenutnim timom – Dobri menadžeri uvek imaju dobro artikulisanu viziju za rast koju će preneti timu na način da ih motiviše.
  8. Mrzite što neko od vaših zaposlenih ima veštine koje vas teraju da zavisite od njih, jer vi nemate te veštine sami – Najbolji menadžeri znaju koje su im jače strane i ne osećaju se ugroženi od strane onih koji su u njihovom timu.
Pročitajte i:  Google testira novi izgled donje trake za pretragu

Ako ste odgovorili sa „da“ na jednu ili više gore navedenih stavki, verovatno spadate u grupu manje efikasnih lidera i možda čak i loših šefova. Gallup-ove studije pokazuju da kompanije greše prilikom izbora menadžera u čak 82 odsto slučajeva. Nemaju svi potrebne kvalitete da budu dobri šefovi, što vas ne čini lošim osobama. To samo znači da bi trebalo da nađete radno mesto koje vam omogućava da date veći individualni doprinos, tako da možete biti srećniji i zadovoljniji u vašoj karijeri. Pronalaženje pravog radnog mesta za vašu jedinstvenu kombinaciju vrlina je važnije nego to što ćete govoriti da ste „menadžer“. Zašto? Stvaranje reputacije „lošeg šefa“ može biti pogubno za karijeru.

Izvor: Inc.com

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , , , , , ,