Pet lekcija iz social media marketinga u 2021.

Socijalni mediji imaju ogroman uticaj na savremene procese marketinga i prodaje, a 2021. godina njihov je značaj samo pojačala. Zato treba obratiti pažnju na ovogodišnje lekcije iz marketinga, iz kojih brendovi mogu puno toga da nauče.

PCPress.rs Image

Još niste na Tik Tok-u? Vreme je!

Mnogi ljudi pogrešno veruju da su kratke forme videa na Tik Tok-u zanimljive samo mladoj publici koja peva i igra. Međutim, Danielle Wiley, CEO Sway Group-a, tvrdi da Tik Tok doživljava eksplozivni rast i da je, zapravo, poprište nastupa mnogih brendova koji na ovoj mreži pronalaze ciljanu publiku. Kako je mreža u ekspanziji, vrlo će se brzo dogoditi situacija da će biti prezasićena brendovima. Tik tok ima oko milijardu aktivnih mesečnih korisnika i, za sada, izuzetan viralni potencijal. Wiley tvrdi da je 2021. godine bilo sjajnih viralnih momenata na mreži, nakon kojih je potražnja za helankama, šortsevima, feta sirom, itd. značajno porasla.

Budite spremni da menjate brzine!

Iako je viralnost kampanje nepredvidiva, najmanje što možete da učinite jeste da budete ažurni i prilagodljivi u pogledu spremnosti na delovanje u pravom trenutku. Tako ćete biti spremni da na adekvatan način reagujete kada vaš brend dobije pažnju publike. Wiley navodi 2 primera koja ilustruju kako su bendovi iskoristili viralne momente na Tik Tok-u.

  • Ponovo realizovan kultni favorit: Gap je ponovo plasirao starinski braon dizajn dukserice, nakon što je duks postao viralan na Tik Tok-u
  • Brendiranje: Nakon mnogih obeležja brenda u video snimcima, Dunkin je 2020. godine napravio partnerstvo sa Tik Tok influenserom Čarlijem D’ Ameliom, koje je bilo usredsređeno na specijalno piće. D’ Amelio se ove godine, u video snimcima, fokusirao na promociju tog pića.
Pročitajte i:  TikTok navodno pravi "novi Instagram"

Zauzmite svoj stav

U izvesnom smislu, ovo znači da treba da budete harizmatični i spremni da izrazite stav o određenom pitanju. Mlada publika lakše usvaja brendove koji reflektuju njihove lične vrednosti. Međutim, nije lako proceniti kakve stavove treba da javno zauzmete i u kom tačno trenutku. Osim toga, iza izražavanja stava treba da stoji i izvesan kredibilitet.

Savet brendovima jeste da pokušaju da pronađu način da se publici približe i da govore o pitanjima koja su za nju važna. Međutim, ukoliko planirate partnerstvo sa influenserima, ovo može biti klizav teren. Znamo da influenseri izlažu stavove o različitim pitanjima, koji nekada deluju dobro, a nekada izazovu osude i negodovanje. Preporuka je da dobro pregledate sadržaje izabranog influensera, kako biste videli da li odgovaraju vrednostima koje vaš brend izražava. Najmanje što vam je potrebno jeste kontroverza. Mada, ovde se možemo i ograditi, jer su u nekim slučajevima upravo kontroverze davale dobar marketinši ishod, ali je duboka istina da za njih nisu svi spremni.

Za maksimalan efekat, koristite više kanala

Fokusiranje na jednu platformu načelno je pogrešno, ukoliko se želi ostvariti autentično povezivanje sa ciljanom publikom. Različite platforme plasiraju širok spektar sadržaja na različite načine. Zato je savet da se uspešna objava na jednom kanalu, deli u prikladnom obliku na drugom. Na primer, ako imate uspešan video na Tik Tok-u, podelite ga u storiju na Instagramu ili na Tviteru.

Pročitajte i:  Instagram: Nova opcija za lociranje prijatelja

Još jedan razlog da budete speremni za nastup na različitim socijalnim medijima, vezan je za situacije poput nedavnog pada Fejsbuka. Iako takve sutuacije nisu česte, mnogi su brendovi spremno odreagovali da pomenutu okolnost iskoriste za uspešan nastup na drugim kanalima. Ako se tome doda duhovit pristup situaciji, šanse za sticanjem fanova mogu se značajno poboljšati.

Budite fleksibilni sa vašim brendom

Fleksibilnost i prilagodljivost dve su glavne osobine koje bi trebalo da imate, ukoliko želite da pratite promenljive potrebe i ponašanja potrošača. Najviralniji momenti iz 2021. godine, pokazali su da fleksibilnost treba preneti i na sam brend.

Ovaj savet odnosi se na sposobnost marketinških timova da ili sami osmisle sopstvene kampanje, ili isprovociraju korisnike da to oni urade umesto njih. Bacite pogled na Chipotle-ov Lid Flip Challenge, koji je sjajan primer ohrabrivanja korisnika da se zabave sa brendom i podele sopstvenu kreativnost. Osim toga, možete pogledati E.L.F. #eyeslipsface hashtag na Tik Tok-u, koji u ovom trenutku ima 8.2 milijarde pregleda. Ako nemate ideju za sopstvenu kampanju, probajte da trigerujete publiku da učestvuje! Na primer “Kako nazvati novu čokoladicu?” Ili možete da tražite recept za određenu hranu od vaše publike.

Pročitajte i:  Komentar: Termos kao TikTok statusni simbol

Izvor: Forbes

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,