Podcast industrija će 2021. vredeti milijardu dolara

Već neko vreme je jasno da podcast industrija raste vrtoglavom brzinom, pa je tokom 2018. generisala ukupne prihode od preko 479 miliona dolara, te se očekuje da do 2021. ta cifra pređe milijardu dolara.

Promena u odnosu prema podcast reklamama potvrđuje ono što titani iz ovog dela industrije, poput Spotify-a, tvrde već neko vreme, a tiče se smera u kojem se podcast industrija kreće. Tako Spotify planira da tokom 2019. potroši oko 500 miliona dolara samo na akvizicije, te planira da izgradi i sopstveni podcast marketinški biznis, koji bi mogao da mu obezbedi prednost, i najveći deo prihoda od očekivanih milijardu dolara za celokupnu industriju.

Mnoge startap kompanije pokušavaju da pronađu svoje mesto u okviru podcast industrije, pa su, na primer, Luminary i Himalaya prikupile po 100 miliona dolara za finansiranje početnih faza poslovanja, podcast marketinška kompanija Chartable 1,5 miliona, fond za kreatore podcast sadržaja PodFund 2,3 miliona, a trci se priključuju i već uspešne kompanije poput Sony Music Entertainment. Pored toga, platforme se preusmeravaju na fleksibilne reklame, što im omogućava da menjaju reklamne sadržaje tokom trajanja kampanje, umesto da se jedna reklama emituje tokom celog plaćenog perioda, pa dinamične reklame trenutno pokrivaju 48,8% ovog dela poslovanja.

Pročitajte i:  Pocket Casts, popularna aplikacija za podkaste sada je besplatna

Uprkos novim trendovima i dalje su najpopularnije reklame koje čitaju voditelji programa, što zahteva lojalnost i poseban odnos sa korisnicima. Pored toga bi Spotify reklame uskoro mogle da uključuju i posebno brendirane emisije, reklame u okviru programa za ne-premijum korisnike, te reklamne sadržaje koje čitaju voditelji ekskluzivnih podcast programa, što bi na kraju trebalo da donese još veće prihode i veću prednost u odnosu na sve veći broj rivalskih kompanija.

Izvor: The Verge

Facebook komentari:

SBB

Disaster recovery
Tagovi: , , , , , ,