Review: Tesla 49S903SUS – I Android i 4K

Konstantna evolucija 4K panela polako čini da ima sve manje prostora za napredak. S druge strane, masovna proizvodnja dovodi do redukcije cena, što veoma prija kupcima. Sada čak i premijum model, kao što je Tesla 49S903SUS, može da ima pristupačnu cenu

Niže cene nisu uvek primetne kada se pojavljuju nove tehnologije, ali manji brendovi obično koriste proverenu tehnologiju koja je već ušla u masovnu proizvodnju, pa ima i pristupačniju cenu. Tesla je upravo takav brend koji traži što bolji odnos cene i kvaliteta uređaja i na taj način pokušava da se nametne kupcima.

Rezultat je da sada imamo pristupačne 4K televizore dijagonale oko 50“ inča. Prošle godine, Tesla je predstavio svoju najbolju seriju televizora sa oznakom S901. Ovi modeli su znatno podigli očekivanja od televizora iz budžetske kategorije. Kada smo testirali pomenuti model, bili smo veoma zadovoljni njegovim karakteristikama, te je predstavljao jedan od najboljih izbora za 4K ljubitelje s više razuma nego novca.

Sada Tesla nudi lagano revidiranu verziju S903, koja opet donosi pomenutu redukciju u ceni. Tako model koji smo testirali, dijagonale 49“, u maloprodaji ima okvirnu cenu manju od 500 evra. Dakle, ponuda je još primamljivija, pa da vidimo šta tu još ima.

Lako uz Android

Na prvi, pa i drugi pogled, S903 izgleda isto kao i prošlogodišnji S901. Dizajn uređaja nije promenjen, kao ni montaža koja je ostala brza i jednostavna. Potrebno je samo s po dva šrafa fiksirati nožice i nakon povezivanja naponskog kabla zabava može da počne.

Odmah po startovanju televizora korisnika dočekuje Android uvodni ekran, i tu primećujemo prvu razliku. Android TV sertifikat koji je imao S901 prenosi se i na S903, s tim što je sada aktivna verzija 8.0 popularnog operativnog sistema. Izbor Android TV operativnog sistema trenutno je najbolje rešenje za korisnika, ali i za manje TV proizvođače. Softver je uvek problematična stavka, pa se čak i veliki proizvođači koji insistiraju na svojim platformama muče. Razvoj i podrška su skupi i komplikovani, pa je najjednostavnije izabrati već moćno rešenje u vidu Android TV operativnog sistema.

Nova verzija operativnog sistema, pored toga što je primetno brža pri svakodnevnom korišćenju, donosi i unapređenja kvaliteta slike kroz kvalitetnije dekodiranje

S korisničke strane, ovakav izbor otvara najveće mogućnosti za dodatne aplikacije. Jednostavno, niste ograničeni isključivo na one aplikacije koje proizvođač nudi, što je veoma značajna stvar. Aplikacije za Android TV preuzimaju se standardno sa Google Play prodavnice, optimizovane su za rad na televizorima i automatski se ažuriraju. Neke najpopularnije aplikacije već su instalirane, kao što su na primer YouTube ili Netflix. Ostatak je na korisniku, što smatramo dobrim potezom jer uređaj nije napunjen raznim aplikacijama koje su zanimljive ograničenom broju ljudi.

Tu je i Google Cast za lako bežično povezivanje s mobilnim uređajima i kućnim računarima. Zahvaljujući ovoj tehnologiji, multimedijalne sadržaje koji imate u svom telefonu, tabletu ili računaru moći ćete bežično da reprodukujete na velikom 4K UHD ekranu.

Kada pominjemo mrežno povezivanje, tu je opcija za direktnu LAN vezu s ruterom, što zna da bude korisno zbog mogućnosti mnogo bržeg transfera podataka kroz kabl nego kroz zagušeni Wi‑Fi etar. To je posebno značajno kod 4K sadržaja, za čiju konzumaciju je ovaj televizor i namenjen.

Spolja i iznutra

Ekran nije promenjen, ostao je IPS sa DirectLED panelom s pozadinskim osvetljenjem. Ovo je veoma popularno rešenje i ovu tehnologiju koriste mnogi proizvođači. Ugao gledanja je deklarisan na 176 stepeni (horizontalno i vertikalno), maksimalni dinamički kontrast je 100.000 : 1 uz maksimalno osvetljenje od 300 cd/m2. Ova specifikacija je sasvim u skladu s trendovima i onim što nude konkurentski modeli.

Sa specifikacijom koju ima, ovaj DirectLED panel pruža sasvim pristojan kvalitet slike, mada je šteta što maksimalna osvetljenost nije malo povećana kod novog modela. Ugao gledanja je tu negde, u okviru specifikacije i ne razlikuje se mnogo od modela koji koriste istu tehnologiju ekrana. Reprodukcija boja je sasvim korektna, bez nekih distorzija i slično, iako neme previše post‑processing aktivnosti. Oštrina slike je nešto slabija u odnosu na konkurentske (i skuplje) modele, ali je generalni utisak o kvalitetu slike koju nudi 49903SUS i dalje veoma pozitivan.

Interesantno je da „ispod haube“ takođe ništa nije promenjeno, pa je hardversko srce isto kao i na S901. Dakle, Cortex A53 quad‑core procesor, 2 GB RAM‑a i 16 GB interne memorije za aplikacije i ostale stvari. Ova hardverska platforma dovoljno je brza za sve Android 8.0 potrebe, ali smo očekivali barem neko malo unapređenje.

Lakše upravljanje

Poboljšanja ima na daljinskom upravljaču. U stvari, kod S901 se moralo govoriti u množini. Kod S903 te komplikacije više nema, pa su sve funkcije integrisane u jedan klasični daljinski upravljač. To podrazumeva i mikrofon za glasovne komande, pa je prisutna i ova funkcionalnost. S903 prepoznaje srpski jezik pa se mogu zadavati komande tipa koji film i koji YouTube klip želite da pogledate, koju Internet stranicu da posetite, koju aplikaciju da učitate i tako dalje. „Dva u jedan“ smatramo veoma dobrim, jer je jedna od mana koju smo izneli za S901 bio upravo „dual‑daljinski“ sistem.

S korisničke strane, izbor Android-a otvara najveće mogućnosti za dodatne aplikacije. Jednostavno, niste ograničeni na programe koje proizvođač nudi

Lakšem baratanju, pored daljinskog, doprinosi i noviji softver pa je „štucanje“ koje smo primetili kod prethodnog modela sada mnogo manje izraženo. Android TV 8.0 operativni sistem ima promenjen početni ekran, pa je osnovna navigacija mogućnostima TV‑a sada lakša. Google Asistent i mogućnosti komandovanja glasom dodatno su unapređene, a dodata je Amazon Alexa podrška.

PCPress.rs ImageNova verzija operativnog sistema, pored toga što je primetno brža pri svakodnevnom korišćenju, donosi i unapređenja kvaliteta slike kroz bolji dekoding. Dodata je podrška za HLG (Hybrid Log Gamma) sadržaj preko HDMI i USB‑a, DolbyVison kroz Netflix aplikaciju sada bolje radi, a slično važi i za standardne upscale algoritme. Jedna od novih funkcija Android TV 8.0 operativnog sistema jeste i „slika u slici“. Taj režim omogućava da u jednom prozoru gledate neki TV kanal, a u drugom koristite neku Android TV aplikaciju. Dodavanjem task switch opcije, koja nam je odavno poznata s telefona, prebacivanje između nedavno korišćenih aplikacija sada je mnogo lakše.

Upravo se kod softvera vide i najveća unapređenja koje ima S903 u odnosu na S901 od prošle godine. Softver je bolji, sistem upravljanja TV‑om je lakši i efikasniji pa su to glavni argumenti za S903. Tesla 49S903SUS u ovom momentu predstavlja optimalan ulaz u svet 4K televizora, pa preporučujemo da u nekoj od prodavnica pogledate najpre njega. Nakon toga bacite pogled na poznatije brendove i njihove modele, pa ukoliko primetite razliku koja vam nešto znači, tek onda možete da razmišljate o njima. Ukoliko vaše oko ne primećuje neku drastičnu razliku, stvar je jasna. Kako Tesla za S903 modele sada daje garanciju od pet godina, to celu ponudu čini još boljom.

Korisna adresa: tesla.info

Ovaj tekst je deo PC Press specijala posvećenog Televizorima i ekranima velikog formata. Kompletan specijal je potpuno besplatan za čitanje i možete ga čitati u digitalnoj čitaonici ili ga preuzeti direktno odavde u PDF formatu.