Sa Bojanom Stamenov na I(aj)T(i) – “Analogue girl in a digital world”

Talenat negovan od malih nogu kulminirao je raskošnim glasom dive džez i bluz muzike Bojane Stamenov, koja je kao naša predstavnica na Evroviziji u Beču osvojila publiku širom sveta. Učestvovala je u šou programu Ja imam talenat, i zauzela četvrto mesto. Nastupala je na raznim festivalima i manifestacijama poput Beer festa, Foam festa, Ulici otvorenog srca, gde je na srpsku scenu donela novi zvuk i originalan stajling. Za pcpres.rs govori o prednostima, ali i zamkama života na mreži koja može imati negativan uticaj, naročito na mlađu populaciju.

Bez čega ne započinješ jutro?

Jutro obavezno započinjem muzikom i vestima sa svetske scene. Volim da pratim dodele nagrada, kao i američke i britanske talkshow programe. Hajlatove ovih programa volim da pogledam ujutru na Jutjubu uz jutarnji čaj. Naravno, dnevno češljanje Instagrama.

Predstavljala si nas na pesmi Evrovizije 2015. u Beču. Koliko ti je ovaj uspeh pomogao u promociji tvog rada i da li se nadaš internacionalnoj karijeri?

Evrovizija je svakako bila velika odskočna daska. U tom trenutku bila sam ‘trending’ na Tviteru. Kako nisam njegov strastveni korisnik, tada nisam znala šta to uopšte znači. Ali, ako ikoga zanima ko je Bojana Stamenov, zahvaljujući Evrovizijskom nastupu i milionskim Jutjub pregledima, mnogo je lakše ljudima koji hoće da me angažuju. Nadala sam se internacionalnoj karijeri, ali put do zvezda je posut trnjem. Kad bude, biće.

Pročitajte i:  Korisnici YouTube-a često naleću na lažne i opasne sadržaje

Kolega iz benda te je prijavio za šou “Ja imam talenat”. S obzirom da si predstavnik nekomercijalne muzike u Srbiji, da li misliš da si svojim originalnim nastupima uspela da motivišeš publiku da prošire svoje muzičke vidike?

Hvala ti na ovom pitanju. Verujem da je pojavljivanje našeg benda na takmičenju Ja imam talenat, na klupskoj sceni, podigao nivo kvaliteta koji klupski bend može i mora da ima. Svakako i primer kako bi jedna pevačica, bez obzira na to što su mi drugi govorili da sam “za svetsku scenu”, trebala da ima odnos prema manjim binama. Ali, bina je bina, bila ona mala ili velika, jedino što na maloj bini moraš više da se dokazuješ, pa je ona najveća škola. Publika je blizu, i to te motiviše da si sve vreme ‘na vrhovima prstiju’ u improvizaciji i komunikaciji. Mnogi mi i danas prilaze i kažu kako smo napravili ozbiljne tektonske promene što se tiče širenja plejlista onoga što slušaju.

Top 5 pesama koje slušaš na Deezeru?

Ne koristim Deezer. Znam da ima neke veze sa muzikom, ali ja sam i dalje old school. Poveži telefon na komp, pa prebaci varijanta, a u kolima imam kasetofon. Analogue girl in a digital world. Top pet pesama se menjaju svakog dana.

Pročitajte i:  Google u borbi protiv piraterije

• Elemental – Male stvari

• Letu štuke – Kao na zapad

• The real thing – You to me are everything

• Ed Sheeran – You need me I don’t need you

• Cher – Love and understanding

Pripadaš generaciji koja je odrasla uz TV ekrane. Koliko je pojava interneta izmenila tvoju sliku stvarnosti?

Moju nije, ali se naježim koliko menja stvarnost mlađim generacijama. Progresija internet realnosti se čini nezaustavljivom, ali verujem da će u jednom trenutku doći do tačke implodiranja i da će cela stvar splasnuti kao neuspeli sufle. Onda će se ti mladi ljudi regrupisati, pa kom obojci kom opanci. Roditelji i škola moraju na vreme da ‘doziraju’ inernet i nauče decu kako da ga koriste. Međutim, daleko smo još od toga. Još uvek se ne nazire taj horizont, ali nada poslednja umire.

Da li u osmišljavanju stajlinga koristiš Fashion i Beauty aplikacije?

Strastveni sam korisnik Instagrama, tako da mi on služi kao polje inspiracije za bjuti i stajling momente.

Pročitajte i:  Robot koji je prohodao na dve noge

U današnjoj eri YouTube-a, muzika postaje dostupna svima, pa broj pregleda postaje mera kvaliteta. Kako počistiti ovaj “kreativni” haos?

Pre svega novac igra veliku ulogu. Kada bi Jutjub bio neprofitna organizacija i kada se pregledi ne bi kupovali, onda bismo imali realno stanje i čistac. Sve dok je para, biće i pregleda. Realne preglede ima Stevie Wonder sa samo naslovnom slikom albuma i pesmom  I just called to say I love you, bez potrebe za visokobudžetnim spotom. Za Stivija zna ceo svet, pa ako slušate određene srpske radio stanice, čućete ovu pesmu barem dva puta u toku dana, a da ne pričamo o svetu. Poenta je da pesma traje preko trideset godina. A onda neko u Srbiji izda singl sa visokobudžetnim spotom i za nedelju dana već ima dva miliona pregleda. Kreativni haos moramo čistiti mi, korisnici Jutjuba, tako što ćemo birati šta slušamo.

Online vs Tradicionalni kuvar?

Jako volim da kuvam i sklona sam improvizacijama, pa bih rekla nešto između. Tradicija pomešana sa kreativnošću online kuvara i moje malenkosti.

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.