SAP NOW: Veštačka inteligencija kao budućnost poslovanja

Danas je otvorena SAP NOW konferencija u Jugoslovenskom dramskom pozorištu u Beogradu, čija je glavna tema primena veštačke inteligencije u poslovanju. Glavni zadatak konferencije je da odgovori na tri važna pitanja: šta zapravo predstavlja inteligentno poslovanje, kako digitalizacija povezuje ljude, procese i stvari i koje mogućnosti pruža digitalizacija?

Nakon otvaranja prvi govornik, Timo Eliot, evanđelista SAP-a, i stručnjak u oblasti analitike, veštačke inteligencije i mašinskog učenja je u svom izlaganju pod nazivom Design the future of Intelligent Enterprise – SAP Leonardo izjavio je „Prema predviđanjima kretanja na tržištu, čak i tokom ove godine, pola milijarde korisnika uštedeće dva sata dnevno zahvaljujući alatima baziranim na veštačkoj inteligenciji. Korišćenje veštačke inteligencije se isplati: 48% onih koji rano prihvate mašinsko učenje navode povećanje profitabilnosti kao najveću korist.“

Eliot smatra da je izazov za biznis to što se sve brzo razvija i ključno je ne zaostajati za inovacijama, te da produktivnost dolazi iz prikupljanja i obrade podataka. Dodaje i da kompanije koje već koriste nova rešenja imaju veće prihode, sasvim nove poslovne procese, unapređen kvalitet poslovanja i zadovoljstvo klijenata, kao i da svoje ciljeve ostvaruju brže i uz manji rizik. Glavna prepreka digitalnoj transformaciji je nedostatak stručnjaka, smatra Eliot i dodaje “Ljudi treba da se srode sa tehnologijom a ne da je odbijaju.” Eliot je dao primer gasne kompanije koja koristi SAP Analitics Cloud na S/4HANA platformi koja im pomaže da sagledaju probleme, ukoliko postoje, u realnom vremenu, kao i da gledaju unapred i predviđaju situacije.

Pročitajte i:  Deepfake u službi moderne porno industrije
Timo Eliot, evanđelista SAP-a

Ove inovacije imaju primenu u svim aspektima poslovanja, tako da rešenje koje se odnosi na ljudske resurse može da ponudi preporuku za učenje prilagođenu svakom pojedincu, na osnovu njegovih ciljeva i preferenci. Profesionalci u oblasti ljudskih resursa mogu da se oslone na regrutovanje uz pomoć veštačke inteligencije koja će izvršiti inicijalnu selekciju najboljih kandidata, štedeći regruteru vreme i do 30%. Umesto da se bave monotonim, administrativnim zadacima, stručnjaci tako mogu da rešavaju važna strateška pitanja.

Kao primer za korišćenje veštačke inteligencije u HR sektoru naveo je kompaniju Bentley Motors koja koristi SAP Success Factor rešenje uz pomoć kog sarađuju sa svojim zaposlenima. Na ovaj način zaposleni prihvataju nove tehnologije i ne protive im se, zaposleni se lakše prilagođavaju novom poslovnom okruženju i integrišu u kolektiv. Kompanija na taj način zna dosta o interesovanjima svojih zaposlenih, nivou obrazovanja i te informacije može da koristi za unapređenje zaposlenih kroz obuke na primer. “Ne radi se samo o automatizaciji već uvećanju ljudske inteligencij. Pomažemo zaposlenima da bolje rade. Nije sve u profitu, na kraju je poboljšanje poslovanja ipak bitnije.”, izjavio je Eliot.

Dr. Nikos Lambridis

Nikos Lambridis sa Instituta za neuro-menadžment i neuro-trener, publiku upoznao je publiku sa otkrićima na polju neuronauke i njhovoj vezi sa digitalizacijom. U svom izlaganju pod nazivom Be Customer Centric or Die! osvrnuo se na samu biologiju čoveka te je objasnio kako mozak funkcioniše kada donosi odluke, te da tom prilikom pravi oko 70 hiljada izbora, i to radi podsvesno. Pitanje koje je bitno je zbog čega radimo to što radimo. Svaka novina čini nas da budemo u stanju pretnje, a primarni princip organizacije je da iz stanja pretnje želimo da pređemo u stanje nagrade. Potrošači moraju da pređu put od problema do rešenja, a na tom putu ne žele komplikacije. S tim na umu Nikos smatra da potrošaču prvo mora da se da kontekst i navigacija. “Potrošačkom mozgu je potrebna navigacija da bi znao gde i kako da se kreće. Ranije su aplikacije pravljene sa većem brojem izbora, a to mora da se smanji”, rekao je Nikos. Instruktor i trener za menadžment multinacionalnih kompanija je kroz svoje drugo izlaganje pod nazivom People Above All rekao da veštačka inteligencija već radi za nas a ne protiv nas, i da tehnologija uz nju postaje humanija.

Pročitajte i:  Sa Vojom Žanetićem na (Aj) Ti - "Ja sam digitalno polupismen ili polunepismen"

O načinima na koje komapnije mogu da obnove odnose sa potrošačima uz pomoć savremenih tehnologija govorio je Ivan Grujović, regionalni menadžer SAP-a. Svoje izlaganje pod nazivom Nova paradigma C4HANA – SAP Customers Experience Solutions započeo je činjenicom da se pored svega industrijalizovala i interakcija sa korisnicima, što bi trebalo promeniti. To znači da se trenutno nalazimo u industriji korisnika i da kompanije moraju da promene svoj pristup poslovanju i okrenu se korisnicima, a ne da ih posmatraju kao broj. „Kompanije moraju da budu digitalno prisutne, a jedan od najvećih potencijala prodaje jeste personalizovana interakcija koja je neophodna u odnosu s klijentom.“, izjavio je Grujović. Takođe, Grujović je rekao da postoji pet sila digitalnog uznemiravanja na koje sve kompanije treba da obrate pažnju kako bi adekvatno pristupili unapređenju poslovanja i to: digitalno iskustvo na prvom mestu, jedinstven pogled potrošača, korisnici za ceo život, hoilističo korisničko iskustvo i čuvanje podataka. “Podaci moraju da budu sigurni. Korisnici žele da daju svoje podatke ali ako znaju za šta se koriste i nemaju strah da će biti zloupotrebljeni” rekao je Grujović.

Pročitajte i:  FMS aplikacija za efikasnije upravljanje voznim parkom
Ivan Grujović, regionalni menadžer SAP-a

SAP ova načela primenjuje kroz C/4HANA rešenje koje predstavlja jedinstveni softverski i tehnološki portfolio koji povezuje podatke, procese i korisničko iskustvo preko marketinga, prodaje, servisa i komerca, koristeći uvek iste i tačne podatke o kupcu. Ovim rešenjem, na primer marketing stručnjaci ne samo da mogu da učine kampanje efikasnijim, nego i da izmere učinak brenda i odrede najbolje vreme za slanje personalizovane poruke. Tako je kompanija nekada poznata samo po svom rešenju za upravljanje resursima (ERP), postala lider i među rešenjima za pružanje sjajnog korisničkog iskustva. Usklađen je sa GDPR-om zbog čega na potpuno transparentan način kompanije posluju, a korisnici vide šta kompanija radi sa njihovim podacima.

Na kraju konferencije u sklopu panel diskusije „Time to love your work again“, korisnici SAP SuccessFactors rešenja, stručnjaci za ljudske resurse kompanija Atlantic Grupe, Dr. Oetker, Ernst and Young Srbija i MK Grupe podelili su svoja iskustva digitalizacije HR procesa na domaćem tržištu.

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.