Srbija ponudila VW-u lokaciju u Inđiji za izgradnju fabrike

 

Država Srbija je ponudila Volkswagenu (VW) lokaciju u Inđiji za izgradnju fabrike, a uredna dokumentacija s podacima o parceli već se nalazi na stolu kompanije u Wolfsburgu, kao i predlog dodatnih investicija koje je Srbija spremna da uradi ako se automobilski gigant odluči za nju, pišu današnje Večernje novosti.

PCPress.rs Image
VW fabrika u Wolfsburgu, Nemačka

Ponuđeno je, takođe, da jedna od linija budućeg beogradskog metroa saobraća do Inđije, kako bi i Beograđani mogli da rade u tim pogonima. Najveća kočnica za VW je bila kako doći do kvalifikovane radne snage. Zato je Srbija odlučila da ponudi Nemcima da izgrade svoja postrojenja u centru u kojem u relativno malom obimu živi skoro tri miliona ljudi, na pola puta između Novog Sada i Beograda, kako bi tamo mogli da se zaposle stanovnici oba grada.

Inđija je izabrana i zbog veoma dobre infrastrukture, blizine putnih i železničkih koridora, ali i kao opština koja ima ubedljivo najbolju reputaciju u Srbiji kada su u pitanju administracija i lako otvaranje fabrika. Na teritoriji Inđije već radi na desetine što stranih, što domaćih fabrika, i skoro da nema investitora koji se požalio što je došao u ovaj grad.

Pročitajte i:  Volkswagen i Mobileye saradnja za autonomna vozila

PCPress.rs Image

Iako su pojedini mediji preneli spekulacije o tome da su Nemci odustali od Srbije i da su u užem izboru ostali Bugarska i Turska, nedavno je iz VW to demantovano. Upravo je ponuda Srbije, koja se teško odbija, promenila situaciju, koju je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić prethodno ocenio kao tešku.

Davanjem placa najvećem svetskom proizvođaču automobila, ali i paketa infrastrukturnih projekata koji bi pratili njegov eventualni dolazak, cela Srbija bi imala ogromnu korist. Nemačko „da“ značilo bi i ubrzanje višegodišnjeg projekta izgradnje podzemne železnice, o kojoj Beograđani još maštaju. A Inđija bi postala industrijski superioran centar.

Konačna odluka biće poznata najkasnije u novembru. Ono što je do sada izvesno, gigant iz Volfsburga će do 2021. godine u ovom delu Evrope izgraditi fabriku vrednu 1,4 milijarde evra u kojoj će zaposliti 5.000 ljudi. Godišnji kapacitet će biti 300.000 vozila. Konkurenti Srbiji za ovu investiciju su Bugarska, Rumunija, Turska i Severna Makedonija, kao što je pcress.rs već pisao. Najveći problem Srbije je što nije punopravni član EU, što može da stvori probleme oko izvoza, jer će više od 90% produkcije biti namenjeno kupcima u inostranstvu.

Pročitajte i:  TATA grupa traži tajvanskog partnera

Srbija ima još jednog džokera u rukavu – ako se Nemcima ne svidi prostor u Inđiji, spremna je alternativna lokacija u Šumadiji. Prema nezvaničnim informacijama, reč je o širem regionu Jagodine.

Izvor: Večernje novosti

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , , ,