Šta algoritamska umetnost može da nas nauči o budućnosti čovečanstva

Živimo u svetu koji se sve više kontroliše različitim algoritmima, pa što više poimanje okruženja budemo stavljali u mašinske ruke, to će svet viđen „očima kompjutera“ sve više postajati dominantna realnost. U budućnosti bi, tako,  postojanje moglo da zavisi od toga da li je neki sistem u stanju da očita nečiji identitet, te neki subjekat ne bi lako mogao da potvrdi svoju realnost u slučaju da se iz nekog razloga izgubi iz kompjuterskih sistema budućnosti.

Ove promene su prilično spore, pa ih zbog toga nije lako razumeti, a kao što je često slučaj u situacijama koje su u vezi sa društvenim evolucijama – umetnici su prvi koji se hvataju u koštac sa situacijama koje evoluiraju. Tako već postoje umetnički pravci u kojima je svet prikazan ne onako kako ga vide ljudi, već kako ga vide algoritmi. Jedan od vodećih umetnika na ovom polju je Tom White, koji od 2017. radi na seriji “The Treachery of ImageNet.” Dok ljudskim bićima slike izgledaju kao strukture koje u početku nemaju jasan cilj i formu, za algoritme koji su trenirani da svet vide našim očima to je skup različitih i jasnih objekata, što jasno može da se vidi u procesu stvaranja pomenute serije.

Pročitajte i:  BMW predstavio svog glasovnog asistenta

Za razliku od nekih drugih umetnika koji rade sa sistemima mašinskog učenja, White se ne pretvara da su njegove slike delo autonomnog sistema veštačke inteligencije, o kojima mnogi umetnici govore u na načine koji mistifikuju AI umetnost, te je tako čine zanimljivijom. Umesto toga on ističe i sopstvenu ulogu u biranju boja, te drugih parametara, kao i u odbacivanju printova čija mu estetika ne odgovara. Ovakve prakse otvaraju mogućnost za to da bi kompjuteri mogli da nađu svoje mesto i u svetu umetnosti, iako mnogi tvrde da kreativni poslovi nikada neće biti u opasnosti od preuzimanja od strane sistema veštačke inteligencije. Ipak, procesi mašinskog učenja prilično podsećaju na načine na koja ljudska bića uče o umetnosti, a paralele je ponekad teško videti upravo zbog vela tajne kojim je umetnost obično obavijena.

Eksperte najviše zabrinjava prilično drugačiji način na koji mašine vide svet koji nas okružuje, budući da realnost često zavisi od onih koji je kreiraju, te bi čovek budućnosti mogao da se izgubi u dimenziji u kojoj poimanje sveta bude postalo stvar mašinske inteligencije.

Pročitajte i:  Japan koristi AI i robote za učenje engleskog jezika

Izvor: The Verge

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.