Šta sve treba da znate o novoj Twitter politici privatnosti?

Twitter počinje da skladišti korisničke podatke o posetama van Twitter-a na nešto duži vremenski period, ali isto tako kompanija uvodi i novu kontrolu podataka i ukida podršku za „Do Not Track“.

Ovo faktički znači da kada posetite sajt koji ima ugrađen tvit ili tvit dugme, Twitter može da prepozna da ste posetili taj sajt i onda koristi tu informaciju da vas targetira oglasima. Sada će, pak, skladištiti te informacije nešto duže vremena, ali će vam pružiti više kontrole nad njima.

Twitter je nedavno ažurirao svoju politiku privatnosti tako da može da koristi informacije o pretraživanjima korisnika van Twitter-a i do 30 dana, za razliku od prethodnih maksimalnih 10 dana, prema ažuriranom dokumentu koji stupa na snagu 18. juna. Ovo produžavanje može da pomogne Twitter-u da osigura da se oglasi prikazuju ciljanim osobama što bi takođe pomoglo u borbi za privlačenje oglašivača sa direktnim odgovorom (direct-response advertisers) i tako poništi pad prihoda od oglašavanja.

Paralelno sa ovim ažuriranjem, Twitter je takođe dodao novu sekciju u svojim podešavanjima na meniju u svojim mobilnim aplikacijama u kojima se detaljno opisuju informacije koje Twitter koristi da targetira ljude oglasima. Ona takođe omogućava korisniku da ukloni pojedine kategorije individualnih interesovanja, kao i da zahteva listu kompanija koje koriste Twitter-ovu opciju prilagođavanja publike (Twitter’s Tailored Audience Option) kako bi ih targetirali oglasima baziranim na informacija kao što su e-mail adresa ili na osnovu toga da li su posetili sajt tog oglašivača, koristili aplikaciju i slično.

Pročitajte i:  Facebook uspostavlja partnerstvo sa Httpool-om

U isto vreme Twitter pruža korisnicima više kontrole nad time kako su targetirani. To podrazumeva uklanjanje podrške za „Do Not Track“, koji ljudi mogu da koriste na svakom sajtu koji posete ako ne žele da taj sajt prati njihovo ponašanje kako bi ih targetirao odgovarajućim oglasima. Twitter je napravio frku oko ove podrške maja 2012. tako da je sada ovaj preokret pravo iznenađenje – osim ako niste izabrali da budete deo talasa najvećih digitalnih platformi koje podržavaju oglase i odlučili se da ignorišete „Do Not Track“ zahteve.

Twitter je objasnio svoju promenu pozicije kroz ažuriranje „Do Not Track“ ulaska na svom sajtu za pomoć: „Iako smo se nadali da će naša podrška za „Do Not Track“ biti usvojena od strane industrije, ovaj pristup standardu u industriji se nije ostvario“ – rečeno je u kompaniji. To je otprilike isti razlog zbog koga su Hulu, Facebook, Google i drugi naveli da ne podržavaju „Do Not Track“, mada je ovaj standard najavljen da će postati zvanična preporuka od strane World Wide Web Consortium (W3C) avgusta 2017.

Pročitajte i:  Lažni Elon Musk hakovao Twitter naloge poznatih

Iako Twitter više neće podržavati „Do Not Track“ kada njihova nova politika privatnosti stupi na snagu 18. juna, kompanija i dalje nudi opcije ljudima da onemoguće oglase bazirane na njihovim posetama van Twitter-a. Možete da otvorite meni za podešavanje  na Twitter-u, izaberete „Privacy and Safety“, onda „Personalization and data“ i onda isključite „Personalize ads“. Taj meni takođe uključuje i opciju onemogućavanja Twitter-a da vidi kada neko posećuje sajt koji ima ugrađen tvit ili tvit dugme, kao i opciju koja sprečava Twitter da deli korisničke podatke sa drugim kompanijama, koristeći podatke bazirane na lokaciji radi personalizacije sadržaja i povezivajući podatke kroz različite uređaje koji se mogu koristiti za prijavljivanje na Twitter.

Izvor: Marketingland

Facebook komentari: