BIZIT plus

Štampani mediji u Srbiji i dalje u zapećku

Relevantnih podataka o tome kakva je situacija u srpskim online/offline medijima, kada je reč o obimu oglašavanja, i procentualnom učešću pojedinih medija na tržištu oglašavanja u ovom momentu nema.

PCPress.rs Image

Iz Asocijacije medija saznajemo da ovakva istraživanja nisu rađena na teritoriji Srbije. Poslednja studija, dostupna javnosti, predstavlja rezultat istraživačkog rada sedam medijskih eksperata koji su sebi dali u zadatak da istraže kakvim evidencijama i bazama podataka o medijima raspolaže tržište Srbije.

Velika Britanija je prema studiji organizacije Advertising Association, u prvom kvartalu 2018. godine preokrenula padajući trend. Posle dužeg vremena zabeležen je porast ulaganja u oglašavanje u štampanim medijima od 1%. Najveći porast beleže izdanja Sun, Daily Mirror, Daily Mail, Daily Express i Metro. Ukupni rast prihoda od oglašavanja u prva tri meseca iznosi 2,8%. U studiji se takođe navode mišljenja nekih kompanija o razlozima ove promene. Jedan od razloga je i to što su kompanije proteklih godina izdvajale previše sredstava za online oglase. Neki od oglašivača razočarani su učinkovitošću onlajn oglašavanja, primarno Facebook-om, pa se odlučuju na manje investicije u ovaj kanal oglašavanja. Budući da Google nije ispunio standarde u domenu govora mržnje i lažnih vesti, mnogi oglašivači su smanjili prisustvo na Google servisima, navedeno je u članku pcpressa.

Pročitajte i:  Digital Day 2024: Oblikujte budućnost veštačke inteligencije

PCPress.rs Image

Konsultovali smo agencije Media House i McCann, od kojih smo dobili različite komentare.

Iz naših globalnih praćenja koja sprovodi Magna već decenijama, IPG agencija za medijske investicije i kojoj poaže izveštaj svaka od naših kancelarija u preko 130 zemalja sveta na redovnom mesečnom nivou, (što je izvor IPG grupaciji kojoj i naša agencija pripada za praćenje globalnog trzista ), taj podatak nije primećen u UK. Naprotiv, predviđa se pad u novinama od 13% , a magazina 12% u 2018 vs 2017. Pad je vidljiv i u 2017 vs 2016. Što se tiče Srbije, za 2018. godinu se predviđa pad u investicijama u oglašavanju u novinama od 11%, a magazina 3%“, ističe Katarina Kostić, zamenica izvršnog direktora IPG media brands SEE zadužena za razvoj agencije McCann.

„Agencija procenjuje da je oglašavanje u štampanim medijma u prvoj polovini 2018. godine na istom nivou kao i u periodu januar-jun 2017. Očekujemo da će ulaganje u oglašavanje u štampanim medijima ostati na prošlogodišnjem nivou“, navodi Nataša Marinković, Media Buying Manager agencije Media House.

Facebook komentari: