Tajni algoritmi menjaju značenje blokbastera

Oni koji su pretraživali bilo koju streaming platformu, te na društvenim platformama dobijali preporuke za filmove koji bi mogli da im se dopadnu, već znaju da algoritmi mnogo utiču na popularnost filmova, te određuju one koji će biti najgledaniji. Eksperti ističu da se to dogodilo mnogo pre nego što se pojavio Netflix, te da algoritmi formiraju filmski ukus već čitavu deceniju.

Filmski studiji se već neko vreme okreću neuralnim mrežama koje nakon analiza predviđaju da li će neki scenario biti hit ili pak promašaj, te ukazuju na elemente od kojih bi mogao da nastane popularni filmski sadržaj pre nego što se uopšte počne sa snimanjem. Tako analitičari već ukazuju na to da su u okviru novih Netflix sadržaja ovi uticaji već očigledni, te da je jasno da se nove serije prave po prethodno popularnim modelima, i sastavljaju od elemenata koje su algoritmi odredili kao sredstvo za uspeh.

Neuralne mreže su otporne na mnoge faktore na koje je tradicionalno pravljenje filmova bilo osetljivo, pa, na primer, harizma koju imaju neke filmske zvezde sve manje utiče na industriju, budući da algoritmi ne obraćaju pažnju na ljudski šarm. Skeptici tvrde da mnogi filmski umetnici ne bi postojali da se ova tehnologija pojavila ranije, i da se sudbina umetnosti našla u algoritamskim rukama, budući da ovi već neko vreme oblikuju polje zabave, televiziju, te filmsku industriju, što će možda potpuno transformisati značenje pojma “umetničko delo”.

Pročitajte i:  Netflix eksperimentiše sa tasterom za nasumično puštanje sadržaja

Izvor: The Telegraph

Facebook komentari: