Tesla planira izgradnju rafinerije litijuma u Teksasu

Tesla razmatra izgradnju rafinerije litijuma na obali zaliva Teksasa. Kompanija želi da obezbedi snabdevanje ključnom komponentom koja se koristi u baterijama.

PCPress.rs Image

Potražnja za električnim vozilima je sve veća

Potencijalno postrojenje za preradu litijum hidroksida za baterije, koje je Tesla reklamirala kao prvo te vrste u Severnoj Americi, prerađivaće “sirovi rudni materijal u upotrebljivo stanje za proizvodnju baterija“, navela je kompanija.

Takođe, odluka o ulaganju u Teksas biće zasnovana na mogućnosti da se dobije olakšica na lokalne poreze na imovinu, navodi kompanija.

Elon Musk je ranije rekao da će Tesla možda morati da uđe u rudarsku i rafinersku industriju direktno u velikom obimu kako cene litijuma rastu.

Stabilno snabdevanje komponentama baterija smatra se ključnim za Teslu. Kompanija se suočava sa oštrom konkurencijom na brzorastućem tržištu EV.

Ako bude odobrena, izgradnja bi mogla da počne u četvrtom kvartalu 2022.godine. Zatim bi mogla da dostigne komercijalnu proizvodnju do kraja 2024. godine, navela je kompanija u prijavi.

Prema planu, Tesla će slati finalni proizvod iz rafinerije kamionima i železnicom do različitih Teslinih lokacija za proizvodnju baterija, koje podržavaju lanac snabdevanja za velike baterije i baterije za električna vozila.

Pročitajte i:  Tesla radi na razvoju robotaksija

Cene litijuma su drastično skočile

Tesline akcije porasle su za 1,4 odsto u pretprodajnom trgovanju. Kompanija navodi da će koristiti manje opasne reagense i stvarati upotrebljive nusproizvode, u poređenju sa konvencionalnim procesom.

Cene litijuma su ove godine otišle u nebo zbog sve veće potražnje u automobilskom sektoru. Kina je i dalje najveći svetski proizvođač litijuma. Međutim, postoje i rivalski projekti u SAD i EU koji su suočili sa nizom prepreka.

Ako se Teslin plan ostvari, kompanija će postati prva u sektoru koji će direktno ulagati u preradu litijuma. Takođe, drugi proizvođači automobila se bore da sklope poslove sa kompanijama koje rudare litijum.

„Proizvođači automobila pokušavaju da osiguraju kontrolu nad snabdevanjem litijuma. Oni se štite od bilo kakve geopolitičke situacije koja bi mogla da nastane u budućnosti kada je snabdevanje poremećeno“, rekao je Arpit Agarwal, direktor kompanije  Blume Ventures.

Tesla će takođe imati koristi od nižih troškova logistike, kao i od podsticaja koje može dobiti od vlade SAD, dodao je Agarwal.

Proizvođači baterija takođe žele da povećaju proizvodnju u SAD. U Sjedinjenim Državama se broj EV povećava jer zemlja primenjuje strožiju regulativu i pooštrava pravo na poreske kredite.

Pročitajte i:  Tesla izbegavala plaćanje federalnog poreza dok je isplaćivala izvršnim direktorima 2,5 milijardi dolara tokom pet godina

Tesla je ranije ove godine potpisala petogodišnji ugovor o snabdevanju sa australijskom kompanijom Liontown Resources. Takođe, Stellantis i Byd su investirali u rafinereije širom sveta.

CATL, najveći svetski proizvođač baterija, takođe je preuzeo udeo u kompaniji Pilbara Minerals koja se bavi rudarenjem litijuma.

Izvor: Reuters

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,