Vertiv objavio dopunjeni vodič za upravljanje data centrima tokom ekstremnih vrućina

Tokom ovog leta, svedoci smo kako se većina područja SAD-a, Meksika, Kanade, Evrope i Azije suočava sa razornim talasima vrućine. Široko rasprostranjeni požari u Kanadi alarmirali su sisteme kontrole kvaliteta vazduha ne samo u njihovoj zemlji, nego i u istočnoj polovini SAD-a.

PCPress.rs Image

Slični događaji zbog ekstremnih vrućina širom Azije izazvali su padove mreža električne energije, dok Evropa beleži rekordne vrućine kao kontinent koji se najviše zagreva od svih. Stručnjaci za hlađenje podatkovnih centara kompanije Vertiv, globalnog dobavljača kritične digitalne infrastrukture i kontinuiranih rešenja, danas su objavili dopunjeni vodič za upravljanje podatkovnim centrima u uslovima ekstremnih vrućina.

Klimatske promene učinile su poslednjih osam godina rekordnima po pitanju vrućine, međutim, zbog El Niño meteorološke pojave koja utiče na globalnu klimu, mnogi meteorolozi očekuju najveće temperature do sad za 2023. godinu. Visoke spoljne temperature i njihove posledice stvaraju značajne izazove operatorima podatkovnih centara koji već vode svakodnevnu bitku sa toplotom proizvedenom u svojim pogonima. Ipak, postoji nekoliko koraka koje organizacije mogu preduzeti kako bi ublažile rizike povezane sa ekstremnim vrućinama. To uključuje:

  1. Čišćenje i zamena filtera vazduha: magla jezive narandžaste boje koja je okružila New York snažno je svima vizuelno pokazala najneposrednije i najozbiljnije uticaje klimatskih promena. Situacija operatorima podatkovnih centara može poslužiti kao podsetnik da očiste ili zamene vazdušne filtere u svojim sistemima podatkovnih centara, kao i HVAC sistemima. Filteri pomažu u zaštiti osetljivih elektronskih komponenti od čestica u vazduhu, uključujući dim od udaljenih šumskih požara.
  2. Ubrzanje procesa planiranog održavanja i servisa: ekstremne vrućine i loša kvaliteta vazduha utiču na više toga od same infrastrukture podatkovnih centara. Dobavljači električne energije imaju izazova u zadovoljavanju porasta potražnje koja dolazi sa višim temperaturama, što uzrokuje česte prekide mreže. Takvi događaji nisu vreme za učenje metoda rešavanja problema tokom korišćenja sistema za neprekidna napajanja (UPS) ili jedinica za hlađenje. Čišćenje namotaja kondenzatora i adekvatno upravljanje nivoom punjenja rashladnim sredstvima primeri su proaktivnog održavanja koji mogu pomoći u sprečavanju neočekivanih kvarova.
  3. Aktiviranje dostupnih alata za efikasnost: mnogi moderni UPS sistemi opremljeni su visokoefikasnim ekološkim načinima rada koji mogu smanjiti količinu energije koju sistemi crpe iz mreža. Toplotni talasi poput onih kojima smo nedavno svedočili guraju mreže do krajnjih granica kapaciteta, što znači da svako smanjenje potražnje čini razliku između kontinuirane isporuke energije ili potpunog prekida mreže.
  4. Korišćenje alternativnih izvora energije: nemaju svi podatkovni centri pristup održivoj alternativnoj energiji, ali oni koji imaju treba da mogu iskoristiti takve resurse koji su van energetske mreže. Navedeno uključuje solarne panele van ili na samoj lokaciji podatkovnih centara, kao i druge alternativne izvore poput vetroparkova i litijum-jonskih baterija koji omogućavaju prilagođavanje i ograničenje potražnje. Korišćenje generatora nije preporučljivo tokom toplotnih udara, osim u slučajevima nestanka struje. Dizel generatori proizvode više stakleničkih gasova i emisija povezanih sa klimatskim promenama za razliku od rezervnih opcija koje koriste alternative oblike energije. Štaviše, organizacije bi trebale odložiti planirana testiranja generatora u kontekstu rasta temperatura.
Pročitajte i:  Telefónica produžuje sporazum o saradnji sa kompanijom Vertiv

“Ovi toplotni udari postaju sve češći i ekstremniji, što stvara intenzivan pritisak distributerima električne energije, kao i operatorima podatkovnih centara na globalnom nivou. Organizacije moraju znati odgovoriti na ovaj izazov usklađivanjem svojih intenziteta i se proaktivno pripremiti na očekivani pritisak ne samo na sisteme napajanja i hlađenja, već i na celu mrežu. Postavljanje prioriteta na usluge preventivnog održavanja i saradnja sa dobavljačima električne energije za upravljanje potražnjom mogu pomoći u smanjenju verovatnoće bilo kakvog kvara opreme povezane sa toplinom”, izjavio je John Niemann, viši potpredsednik za globalno poslovanje – termalni menadžment u kompaniji Vertiv.

“Ponovo ove godine svedoci smo rekordnim vrućinama širom Evrope, a našem području vidimo specifičan uticaj na podatkovne centre. Postavljanje prioriteta na termalnu redundantnost i stvaranje partnerstva sa pružaocima servisnih usluga sa širokom lokalnom prisutnošću i mogućnostima obnove prve klase mogu činiti tu razliku u dostupnosti podatkovnih centara. Brzo vreme odgovora i proaktivno održavanje mogu pomoći organizacijama održati svoje poslovne operacije dok efektivno optimiziraju svoju kritičnu digitalnu infrastrukturu”, dodala je Flora Cavinato, globalna direktorka servisnog portfelja, kompanija Vertiv.

Pročitajte i:  Pridružite se nagrađivanom partnerskom programu kompanije Vertiv!

Navedene preporuke služe kao dopuna prethodnom vodiču kompanije Vertiv, čije smernice uključuju:

  1. Korišćenje što većeg broja jedinica za hlađenje kako bi se smanjilo opterećenje svake pojedinačne jedinice i uštedela energija kroz kontrolu rada.
  2. Razmotriti različite vrste rashladnih sistema, uključujući tečno hlađenje, hlađenje rashlađenom vodom u zatvorenom krugu i sisteme hlađenja isparavanjem, koji su svi dizajnirani za uslove visokih temperatura.
  3. Korišćenje prediktivne analitike termalnog uticaja naspram istorijskih podataka. Kako ekstremne vrućine postaju sve češća pojava, istorijske metrike često nisu u mogućnosti da odgovore na moderne rizike. Za više informacija o podatkovnim centrima i metodama hlađenja, kao i preventivnom održavanju i podatkovnih centara tokom ekstremnih vrućina, posetite Vertiv.com.
Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,