Veštačka inteligencija u e-mail marketingu

Kada marketinški stručnjaci razgovaraju o veštačkoj inteligenciji, oni ne raspravljaju o potencijalnim naučno fantastičnim scenarijima, poput onog u seriji Black Mirror, već o alatkama koje bi posao mogle da im učine lakim, te uspešnijim.

Uprkos strahovima da bi roboti, te proizvodi veštačke inteligencije, u budućnosti mogli da preuzmu ljudska poslove, važno je da se razumeju granice ljudskih potencijala, kao i načini na koje bi tehnologija mogla da poboljša produktivnost i celokupno poslovno iskustvo.

Veštačka inteligencija bi, na primer, mogla da se koristi za efektivniji e-mail marketing, budući da pruža mogućnost brzog analiziranja velikih količina podataka. Tako se zadaci poput analize i prikupljanja podataka obavljaju uz pomoć botova, što marketinškim stručnjacima omogućava dublje implementiranje strategija koje se zasnivaju na tačnijim podacima.

Zahvaljujući „tehnikama predviđanja,“ veštačka inteligencija pomaže i u procesu kreiranja reklamnih mejlova, budući da olakšava pisanje svakog segmenta – od naslova, preko tela mejla, do odabira odgovarajućih fotografija. Na taj način oni koji kreiraju kampanju štede vreme, te im preostaje više prostora za razrađivanje samih strategija.

Pročitajte i:  Gmail za iOS dobija veštačku inteligenciju

Pored ovoga, AI može da „uči“ o potencijalnim klijentima i njihovom ponašanju na osnovu podataka koje ovi dele online, što omogućava personalizaciju čitave kampanje. To znači da kampanja može da se prilagodi svakom pojedincu, a preko personalizovanih poruka koje motivišu potencijalne korisnike da odgovore na kampanju. Tako veštačka inteligencija može brzo da odvoji i definiše publiku prema potrebama pojedinaca, a mnogo efektnije od običnog marketinškog stručnjaka, te da pomogne kako u isporučivanju prave poruke, tako i u određivanju dela dana kada određena publika najbolje reaguje na reklamne sadržaje.

Alatke koje se zasnivaju na veštačkoj inteligenciji prema mnogima predstavljaju sledeći korak u „prirodnoj“ evoluciji tehnologije, budući da omogućavaju donošenje pametnijih odluka. Čime se poboljšava produktivnost poslovanja. Neki stručnjaci čak tvrde da veštačka inteligencija mejlovima, te marketinškim kampanjama, dodaje notu ljudskosti, koja onima koji bi prirodno trebalo da je poseduju, često promakne.

Tako AI postaje produžena ruka marketing menadžerima, a ono što je do nedavno bila samo fantazija sada već postaje realnost.

Pročitajte i:  Google se fokusira na razvoj veštačke inteligencije

*Više o temama kojima bi trebalo da se pozabave svi koji se bave marketingom moći ćete da saznate na BIZIT seminaru Sve(t) je marketing koji organizujemo 6. juna u Klubu poslanika u Beogradu. Prijavite se na vreme kako biste ostvarili popuste.

Izvor: Forbes

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.