Volvo je najnoviji proizvođač automobila koji je usvojio Teslin standard za punjenje

Prvi evropski brend koji je prihvatio NACS standard.

PCPress.rs Image

Modeli od 2025.godine imaće ugrađen NACS port

Teslinu tehnologiju za punjenje električnih vozila ne usvajaju samo američki proizvođači. Volvo je potvrdio da će njegovi električni automobili u SAD, Kanadi i Meksiku koristiti Teslin port kao za standard za punjenje. Aktuelni i nedavno najavljeni automobili (kao što su C40 Recharge, EX30 i EX90)) povezivaće se sa Teslinim Supercharger stanicama preko adaptera od prve polovine 2024. godine. Zatim, modeli od 2025.godine pa nadalje imaće ugrađen NACS punjač. Takođe, biće dostupan adapter za povezivanje nadolazećih EV korišćenjem format kombinovanog sistema za punjenje (CCS).

Volvo se ne stidi svog obrazloženja. Kompanija želi da vozači imaju pristup „lakoj i praktičnoj“ mreži za punjenja a to predstavlja Tesla Supercharger mreža. Kompanija tvrdi da će sporazum omogućiti vlasnicima pristup još 12.000 lokacija za brzo punjenje. Aplikacija Volvo Cars će pomoći korisnicima da pronađu stanice i plate korišćenje na tim stanicama.

Ovaj potez čini Volvo prvim evropskim brendom koji koristi Teslinu mrežu za punjenje. Volvo se pridružuje američkim brendovima koji su napravili iskorak, uključujući Ford, GM i Rivian. Ove kompanije takođe obećavaju adaptere za povezivanje postojećih modela a zatim i ugrađene NACS portove.

Tesla je otvorila NACS standard krajem 2022. godine

Na taj način je učinila tehnologiju dostupnom svakoj kompaniji koja je želela da je koristi. U to vreme bilo je očekivano da će mreže za punjenje kao što su Chargepoint i Electrifi America podržati sistem. Iako se još uvek to očekuje, NACS standard brzo dobija podršku ne samo proizvođača automobila. Teksas će zahtevati korišćenje NACS standarda na stanicama koje su finansirane državnim sredstvima. U međuvremenu SAE International radi na standardizovanoj verziji punjača.

Drugi automobilski giganti su nesigurni i neodlučni u korišćenju Tesline tehnologije. Stelantis (vlasnik Chryslera, Alfa Romea, Fiata i drugih brendova) navodi da „procenjuje“ NACS, dok Hyundai takođe razmatra usvajanje.

Prebacivanje na Telsine punjače nije jednostavno. Proizvođači kao što su Hyundai i Porsche imaju arhitekture od 800 volti koje omogućuju brže punjenje od postojećih punjača. Oni bi morali od Tesle da traže nadograđenu tehnologiju ili da prihvate manje optimalne brzine punjenja. Ipak, očigledno je da postoji sve veći pritisak da se prihvati Teslin NACS standard.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,