XPro (ranije Tweetdeck) sada dostupan samo X Blue pretplatnicima
X, ranije poznat kao Twitter, navodno je konačno ukinuo besplatan pristup dashboard-u za upravljanje društvenim medijima, XPro (ranije Tweetdeck).
Sada, kada posetite XPro veb lokaciju bez pretplate na X Blue, bićete preusmereni na stranicu za pretplatu
Ograničenje da samo pretplatnici koji plaćaju mogu da koriste XPro nametnuto je pre oko mesec dana, a vlasnik Elon Mask obavestio je korisnike da će prelazak trajati oko 30 dana. Tranzicija je sada završena i, kao rezultat, samo X Blue pretplatnici mogu da pristupe XPro.
Konsultant za društvene mreže Met Navara prvi je primetio da je kompanija konačno ugasila besplatan pristup aplikaciji XPro. Dakle, kada posetite XPro bez pretplate na X Blue, bićete preusmereni na stranicu za pretplatu. Učiniti XPro plaćenom funkcijom jedna je od Muskovih strategija da svoju kompaniju društvenih medija pretvori u profitabilnu. U aprilu je Musk rekao da je Twitter „otprilike beznačajan“, što opravdava nedavne promene načina na koji platforma nudi usluge korisnicima.
Osim što XPro čini plaćenom funkcijom, X takođe ograničava saobraćaj na odabranim veb lokacijama sa vestima. Prema izveštaju, platforma kontroliše saobraćaj na određenim veb lokacijama, koje se Masku ne sviđaju, usporavanjem brzine pristupa linkovima. Među drugim veb lokacijama su The New Iork Times, Instagram, Bluesky, Threads, Substack.
„Brzi test je pokazao da ostale velike novinske organizacije i veb-sajtovi, kao što su Jutjub i Foks njuz, nisu pogođeni“, navodi se u izveštaju.
Bivši šef za poverenje i bezbednost platforme objavio je na Bluesky-u da se čini da su kašnjenja „jedna od onih stvari koje izgledaju previše ludo da bi bile istinite, čak i za Twitter, dok ne vidite da je neobjašnjivo potrebno 5 sekundi da Chrome primi 650 bajtova podataka”. Takođe je primetio da „UX istraživanja o veb performansama sugerišu da je čak i kašnjenje od 1 sekunde dovoljno da ljudi počnu da menjaju kontekst, što povećava stope posete samo jedne stranice i smanjuje vreme provedeno na povezanom sajtu. Kašnjenja su dovoljno dosadna, čak i podsvesno, da oteraju ljude”.
Izvor: Techlusive