ePlaneta

YouTube je isplatio 3 milijarde USD vlasnicima kopirajta

Prethodnih godina Google je predstavio nekoliko anti-piratskih mera i rešenja koja su se pokazala kao veoma efektna. U izveštaju za 2018. godinu pod nazivom „Kako se Google bori protiv piraterije“, objavljeno je da je YouTube kroz Content ID platformu do sada isplatio vlasnicima kopirajta 3 milijarde USD. Content ID je platforma koja u svojoj bazi skenira svaki YouTube upload u potrazi za pravim vlasnicima i kreatorima sadržaja. Kada se detektuje upotreba intelektualnog vlasništva druge osobe, Content ID omogućava da vlasnik prava ostvari zaradu od tog video snimka.

PCPress.rs Image

Ova platforma, naravno, nije bezgrešna. Postoji šansa da vlasnik kopirajta (najčešće pozadinske muzike) ne bude identifikovan, ali su se (doduše mnogo ređe) dešavale i obrnute situacije – da se nekom prizna vlasništvo nad sadržajem koji nije njegov, samo zato što zvuči ili izgleda slično. Na sreću, u takvim slučajevima postoji i mogućnost žalbe korisnika koji su pogođeni ovim akcijama. Uprkos tome, Google je pored pomenute 3 milijarde USD isplaćenih vlasnicima kopirajta za video snimke, samo u poslednjih godinu dana isplatio dodatnih 1.8 milijarde USD muzičkoj industriji, kao zaradu od reklama.

Google je do sada investirao više od 100 miliona USD u razvoj Content ID tehnologije. Pored svega ovoga, Google je u prethodnom periodu uložio veliki napor da onemogući pirate da zarađuju novac. Do sada on je iz pretrage uklonio 3 milijarde URL-ova i, samo u prošloj godini, nije odobrio 10 miliona reklama koje su vodile na piratske sajtove.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , ,