YouTuberi iz Evrope organizuju se u sindikat i traže transparentnost

Grupa YouTubera udružuje se sa najvećim evropskim sindikatom radi lobiranja za veću transparentnost. Donedavno je YouTubers Union bila društvena grupa sa malo vlastite moći, ali sada se udružila sa IG Metall, sindikatom nemačkih metalskih radnika. IG Metall jedan je od najstarijih sindikata u Nemačkoj i tokom svog postojanja proširio se na radnike u raznim industrijama uključujući elektrotehniku, IT, plastiku i tekstil.

YouTube Union nastao je prošle godine usred napetosti između YouTube-a i stvaralaca sadržaja koji objavljuju video zapise na platformi, ali kao društvena grupa (ne kao pravi savez) imala je malo snage da potkrepi svoju poziciju. Nova zajednička inicijativa, pod nazivom FairTube, ima za cilj da izvrši pritisak na platformu da bude transparentnija u pogledu svojih pravila i odluka, posebno u pogledu monetizacije ili demonetizacije video zapisa.

YouTubers Union predvodi Joerg Sprave, nemački stvaralac sadržaja koji pravi video zapise čudnih praćki i ima preko 2 miliona pretplatnika. Uključio se u aktivizam nakon što je YouTube uklonio neke njegove video snimke kao deo borbe protiv sadržaja koji prikazuje oružje na platformi, iako oni nisu kršili smernice za sadržaj platforme.

Pročitajte i:  YouTube uklanja video sadržaje koji prikazuju borbe robota

https://pcpress.rs/PCout/?url=https://www.youtube.com/watch?v=oZZ5Kouj_hQ

Mnogi YouTuberi su imali slična iskustva sa skidanjem njihovog sadržaja ili demonetizacijom video zapisa bez objašnjenja. Neki ugledni kreatori imaju pristup YouTube Partner Manager-u koji može da odgovori na zahteve, ali manji stvaraoci nemaju mogućnost da kontaktiraju ni jednu stvarnu osobu iz YouTube-a, a da ne naiđu na govornu poštu ili nasnimljenu poruku. Budući da botovi rade većinu moderiranja na platformi, video snimci se lako mogu smestiti u pogrešnu kategoriju i autorima je teško da podnesu žalbu na ove odluke.

Uz podršku IG Metall-a, kampanja namerava da ispita legalnost YouTube-ovih politika u Evropskoj uniji. Video snimci u kojima se najavljuje kampanja govore o pravnim strategijama, uključujući i pitanja da li treba stvaraoce sadržaja smatrati zaposlenima na platformi i da li se primenjuje GDPR kako bi se postigla veća transparentnost u pogledu ličnih podataka. YouTube-u su dali rok do 23. avgusta da odgovori na njihove zahteve, a u suprotnom će pokrenuti pravne procedure.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:

BIZIT 2020

Disaster recovery
Tagovi: , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.