Alfa generacija će promeniti svet

Kada neko kaže „Generacija Z”, misli se na popularan naziv kojim su finansijski analitičari prozvali sve rođene nakon 1990. godine, i neretko ih opisali kao generaciju koja „neće zapamtiti nijednu reč pre savladavanja tehnologije”.

Analitičari Goldmen Saksa jednom prilikom su komentarisali da bi ova generacija mogla biti uticajna najmanje kao generacija Y. Ali, šta dolazi nakon toga? Svaka generacija, dakle, po nečemu menja svet i utiče na njega, a to je naročito zanimljivo svima koji se bave finansijama i politikom, pa tako generacija Y i Z odrastaju (i rađaju se) uz najnoviju tehnologiju i verovatno nikada neće moći zamisliti kako su odrastali i živeli njihovi roditelji.

Sve to stvara nove poslove i zanimanja, zbog čega se i strategije poslovanja unapred planiraju kako bi se, između ostalog, mogli predvideti i potrošački trendovi. Futurista, demograf i govornik TEdx-a Mark Mekkrindl vodi kampanju kojoj je cilj da sve rođene nakon 2010. godine nazove „Generacijom Alfa”.

Prema njemu, svake nedelje širom sveta se rodi 2,5 miliona „pripadnika” te nove generacije, a jedno od obeležja im je što će odrastati uz tablete u ruci, nikada neće živeti bez pametnog telefona, i biće im „prirodno” neku misao prilagoditi internetu u roku par sekundi. Masovne tehnološke promene Generaciju Alfa učiniće najprilagodljivijom ikad, smatra Mekkrindl.

Pročitajte i:  Roditelji šalju decu na odvikavanje od Fortnite-a

Trenutno, svako ko ima manje od 5 godina pripada toj generaciji, iako se naziv još nije prihvatio u naučnim krugovima. Mekkrindl se sa svojim timom nada da će se ime ipak „zakačiti” u javnosti, jer su sigurni da najmlađa „tehnološka” generacija deli nabrojane osobine.

Na ovu će generaciju uticati i demografske promene u svetu, poput najava da bi Indija do 2028. godine mogla prestići Kinu po najvećem broju stanovnika. „Indija i Kina postaće centar gravitacije, pogotovo nakon što je Kina nedavno nakon 35 godina ukinula strogu politiku jednog deteta po porodici”, rekao je Mekkrindl.

„S više dostupne tehnologije i više ljudi na svetu, deca u takvim zemljama zameniće deo istočnih tradicionalnih vrednosti globalnim tehnološkim idejama.”

Voditelji ove kampanje smatraju i da ova deca neće tehnologiju smatrati alatom koji im je dodat u svakodnevicu, već da će je spontano integrisati kao normalan deo svog života.

Izvor: n1.hr

Facebook komentari: