Apple oživljava staru borbu sa Hey  

Nova godina je trebalo da počne potpuno novom aplikacijom za kalendar. Ali otprilike 72 sata nakon što je premium servis e-pošte Hey najavio svoju najnoviju funkciju – integrisani kalendar – suosnivač David Heinemeier Hansson dobio je neke neželjene vesti od Apple-a: odbijao je samostalnu iOS aplikaciju za Hey Calendar, jer korisnici koji ne plaćaju nisu mogli ne rade ništa kada su otvorili aplikaciju. 

PCPress.rs Image

Novi korisnici ne mogu da se prijave za Hey Calendar direktno u aplikaciji – Basecamp, koji pravi Hey, čini korisnike da se prvo prijave preko pretraživača. Apple-ova App Store pravila zahtevaju da većina plaćenih usluga korisnicima nudi mogućnost plaćanja i registracije preko aplikacije, osiguravajući da kompanija dobije smanjenje do 30 odsto. Kontroverzno pravilo ima gomilu sivih zona i isečaka (tj. aplikacije za čitanje kao što su Spotify i Kindle dobijaju izuzetak) i predmet je borbi protiv monopola u više zemalja. 

Ali kao što je Hansson detaljno opisao na X u naknadnom postu na blogu, smatrao je da je Apple-ovo odbijanje uvredljivo iz drugog razloga. Pre skoro četiri godine, kompanija je odbila Hey originalnu iOS aplikaciju za svoju uslugu e-pošte iz potpuno istog razloga. „Apple je upravo pozvao da nas obavesti da odbija aplikaciju HEY Calendar iz App Store-a (u trenutnom obliku). Ista taktika maltretiranja kao prošli put: Prebacite delikatna odbijanja na poziv sa osobom samo po imenu koja će vas blago obavestiti da je to vaš novčanik ili kape za kolena“, napisao je Hanson u objavi na X. 

Pročitajte i:  Intel je i dalje najveći proizvođač računarskih procesora

Ishod borbe 2020. je zapravo funkcionisao u Hey korist. Nakon nekoliko dana između Appleovog odbora za pregled App Store-a i Basecamp-a, Hey tim se složio sa prilično kreativnim rešenjem koje je predložio izvršni direktor Apple-a Phil Schiller. Hey bi ponudio besplatnu opciju za iOS aplikaciju, omogućavajući novim korisnicima da se direktno prijave. Ali usluga e-pošte je predložila mali zaokret – korisnici koji su se prijavili preko iOS aplikacije dobili su besplatnu, privremenu nasumično odabranu adresu e-pošte koja je radila 14 dana – nakon čega su morali da plate za nadogradnju. Trenutno, korisnici e-pošte mogu da plate samo nalog preko pretraživača. 

Nakon sage sa Hey, Apple je napravio izuzetak u svojim pravilima App Store-a u kojima se navodi da besplatne prateće aplikacije za određene vrste plaćenih veb usluga ne moraju da imaju mehanizam plaćanja u aplikaciji. Ali, kao što Hansson pominje na , aplikacija kalendara nije pomenuta na listi usluga za koje Apple sada pravi izuzetak, što uključuje VOIP, skladište u oblaku, veb hosting – i naravno – e-poštu. 

Pročitajte i:  Apple funkcija otkriva saobraćajne nezgode i pomaže policiji

„Nakon što je proveo 19 dana da pregledamo našu prijavu, zbog čega smo propustili dugo planirani datum lansiranja 2. januara, Apple je odbio našu samostalnu besplatnu prateću aplikaciju „jer ne radi ništa“. To je zato što se od korisnika traži da se prijave sa postojećim nalogom da bi koristili funkcionalnost“, napisao je Hansson u postu na blogu. 

Kako Hansson detaljno opisuje u X postu, Hey planira da se bori protiv Appleove odluke – iako nije precizirao kojim putem će ići.  

Izvor: TheVerge

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,