BizIT 2016: Oslonac na nezavisne analize ili na dobar osećaj
Na predstojećem BIZIT‑u će biti prisutna inicijativa SITO, kao suorganizator konferencije zadužen za istraživanja i analitiku. Pokušaće da procene stanje domaće infrastrukture i data centara, ali i utiske učesnika o našoj konferenciji
IT firme se svakodnevno bore da povećaju prihode i tržišno učešće, bilo traganjem za novim kupcima ili razvijanjem svoje ponude. Ključ uspeha vezan je za raspolaganje pravovremenim i tačnim tržišnim podacima, a poznato je da samo kvalitetni podaci menjaju stavove donosioca odluka. Kako vrednovati podatke? Može da se kaže: što su sadašnji stavovi drugačiji od prethodnih, to su korišćeni podaci vredniji. Vrednost podatka o IT tržištu u Srbiji je druga priča, jer je vezana za skoro pa trenutnu devalvaciju (gubitak vrednosti) odmah po objavljivanju, što predstavlja veliku prepreku svakome ko želi da razvoja poslovanje u oblasti nezavisnog istraživanja IT tržišta.
Na Zapadu su nezavisne analize osnova svih planova prodaje, dok se u Srbiji planeri uveliko oslanjaju na sopstvene podatke i osećaj. Srpske IT firme nemaju naviku da ugovaraju istraživanje tržišta informaciono‑komunikacionih tehnologija, što ne znači da indirektno ne troše značajna sredstva za potrebne podatke. Na primer, srednje i velike IT firme se uglavnom oslanjaju na interno dobijene rezultate, za šta efektivno angažuju više od tri svoja zaposlena sa punim radnim vremenom. Dok oni tako rade tuđi posao, niko ne radi njihov osnovni posao, a to košta. Ovo je tradicionalni pristup, koji pokazuje svoju jaku ukorenjenost i pored toga što je skup i često subjektivan. Rešenje je u tome da bi dobar deo posla mogao da se prepusti specijalizovanim firmama za istraživanje IT tržišta, koje bi to uradile brže, bolje i jeftinije.
SITO na BIZIT‑u
Da bi se unapredilo sadašnje stanje u IT oblasti i da bi se afirmisale nezavisne analize, na predstojećem BIZIT‑u će biti prisutna inicijativa SITO kao suorganizator konferencije za istraživanja i analitiku. Za potrebe BIZIT‑a i partnera konferencije biće urađene dve analize: ocena konferencije, kao i istraživanje o IT infrastrukturi i data centrima. Ocena skupa od strane posetilaca treba da odgovori na važno pitanje za partnere konferencije, a to je prepoznatljivost svakog partnera pre i posle konferencije, ili jednostavnije: ko se kako predstavio na konferenciji. Tipično, u ovakvim analizama svi partneri beleže dobitak, neko veći, a neko manji.
SITO analiza ocene konferencije će prepoznati prezentacije koje su najviše privukle publiku, kao i predavače koji su stilom i sadržajem prezentacije dobili najviše ocene. Dosadašnja iskustva govore da je stil vrlo važan i da veština prezentovanja vuče sa sobom višu ocenu i za sadržaj. Dakle, kada se bira predavač, treba znati da kod publike bolje prolaze „pevači“ nego „pesnici“. Po pravilu, publika odlično prihvata prezentacije koje nude nova saznanja i principe, a „kažnjava“ marketinške priče o kompaniji i proizvodu. Koliko god da je stručna publika, ona je uvek željna novog znanja iz IT oblasti i znaće da prepozna i nagradi prezentacije koje to pružaju. Sa druge strane, nisu na ceni prezentacije bogate podacima, a siromašne informacijama. Svakoj IT firmi koja se bude predstavila na BIZIT‑u važan je dobitak njihove sveukupne slike, što će biti mereno kroz povećanje prepoznatljivosti kompanije. I na kraju, ali ne manje važno, ocenjivaće se organizacioni aspekt konferencije i mogućnosti ostvarivanja poslovnih kontakata.
Tematske analize
Što se tiče tematskih analiza, istraživanje o IT infrastrukturi i data centrima je u prvom planu na ovogodišnjem BIZIT‑u. Cilj analize je da se prepoznaju najslabije tačke u funkcionisanju infrastrukture, kao i faktori za smanjenje troškova eksploatacije IT infrastrukture. Tu su i važna pitanja na koja istraživanje daje odgovor: koji su sadašnji problemi u razvoju fizičke infrastrukture i kakvi su planovi korisnika vezani za data centre.
Prema sadašnjem stanju stvari, vrlo verovatno će se raditi i istraživanje na temu poslovnog softvera, a prema budućem interesovanju mogu se raditi istraživanja i na ostale teme BIZIT konferencije. Ideja nam je da vam predstavimo analize IT tržišta koje su brže, tačnije i jeftinije od vaših interno sprovedenih. Dinamično informatičko tržište nudi poslovnu šansu samo onima koji to prepoznaju, a kvalitetni nezavisni podaci su od suštinske važnosti.
Inicijativa SITO (Srpski IT osmatrač) prati domaća tržišna i tehnološka kretanja u ICT oblasti od 2005. godine do danas, kao prva i jedina takve vrste u Srbiji. Za detalje posetite www.sito.rs
Milovan Matijević