BIZIT plus

BIZIT 2019: Rešenja koja pomažu poslovanje i pospešuju efikasnost

Drugi tematski blok ovogodišnje BIZIT konferencije bio je posvećen odlučivanju i kontroli poslovnih procesa, te su tokom njega predstavljena razna rešenja koja pomažu poslovanje i pospešuju efikasnost.

PCPress.rs Image

Blok je počeo uvodnim obraćanjem Miloša Pucarevića, Business Development Manager-a kompanije GoPro. MS Power BI izveštavanje i analiza bili su tema ovog izlaganja, s naglaskom na širok spektar mogućnosti koji donosi ova značajna poslovna alatka. Pucarević je govorio o implementaciji ove alatke u GoPro sistemu, velikom broju korisnih mogućnosti koje ona donosi i predstavio sve prednosti na konkretnim primerima.

Microsoft Power BI alat predstavlja skup softverskih servisa, aplikacija i konektora koji zajedno učestvuju u procesu transformacije nesređenih struktura podataka u koherentne, vizuelno imerzivne i interaktivne prikaze. Daje podršku u procesu donošenja dobrih poslovnih odluka, pružajući relevantne i pouzdane informacije”, istakao je Miloš Pucarević.

S temom je nastavio Miloš Bošnjak, direktor kompanije IIB. On je govorio o UPIS ERP sistemu koji je razvila kompanija IIB i svim aspektima njegove primene. No, njegovo izlaganje skrenulo je pažnju i na važnost koju u svakoj poslovnoj organizaciji, pa samim tim i informacionom sistemu čine – ljudi; isti oni koji implementiraju, razvijaju, organizuju, održavaju i koriste sistem. Takođe je bilo reči o osobinama kvalitetnih poslovnih informacionih sistema, te procesima koje pokriva porodica UPIS rešenja u tipskom proizvodnom društvu.

Pročitajte i:  Trideseta zimska bajka

„Upravljanje procesima mora biti aktivno, nezavisno od poslovne aplikacije, ali istovremeno povezano sa svim poslovnim aplikacijama. Mora biti prilagodljivo, omogućiti praćenje efikasnosti, i mora biti uvek i svuda dostupno, jer drugačije nije moguće funkcionisati u savremenom poslovnom okruženju!”

Blok je nastavljen izlaganjem „Za uspešniju timsku sTIMulaciju”, koja se fokusirala na MS Teams, alatku za kolaboraciju unutar timova čiji je značaj izuzetan u savremenim poslovnim okruženjima. Marko Đurović, Technical Presales Specialist for Microsoft Azure iz firme Comtrade Systems Integration, govorio je o glavnim funkcionalnostima aplikacije, uključujući čet, sastanke, kolaboraciju i pozive, kao i o glavnim koristima.

„Moderno radno mesto se menja i danas postoje drugačija očekivanja kada je reč o poslu. Prošlo je vreme konzervativnih ideja, danas je naglasak na mobilnosti, društvenosti i timskom radu. I po pet generacija radi zajedno u sklopu radnog mesta, a čak 72 odsto radnika će sledeće godine raditi sa udaljene lokacije. Socijalne alate na svom poslu koristi 45 odsto radnika, a čak 80 odsto radnog vremena troši se na saradnju zaposlenih”, rekao je Marko Đurović tokom svog predavanja.

Pročitajte i:  Zatvaranje registracija za DIDS 2024

Kompanija Original tradicionalno je okrenuta štampi, pa je i te kako merodavna da priča o skrivenim troškovima koji nastaju tokom štampe, procesa koji se i dalje odvija u daleko većoj meri u preduzećima nego što se nagađa, ili što se pretpostavljalo da će se dešavati u digitalnom dobu. Miloš Koprivica, menadžer prodaje u kompaniji Original, predstavio je Original-ovo rešenje koje smanjuje troškove, istovremeno podižući nivo bezbednosti print okruženja u kompaniji.

„Kompanije najčešće ne obraćaju pažnju na trošak štampe, međutim kada saznaju da štampa u sopstvenoj režiji košta 1%–3% ukupnog prometa, tada počnu da obraćaju pažnju. Glavni razlog je što je oko 80 odsto troškova skriveno. Vidljivo je 20 odsto troškova i njih čine: cena uređaja i papira, donekle cene potrošnog materijala. Trošak štampe predstavlja treći po visini operativni trošak u poslovanju (posle rente i lizinga, i plata zaposlenih), što znači da je i te kako bitno da se uzme u obzir i ozbiljnije analizira. IT sektor utroši 15 odsto radnog vremena rešavajući probleme u vezi sa štampom. Tehnička podrška utroši 23 odsto vremena, a 17 odsto odštampanih dokumenata nikada se ne iskoristi”, rekao je Miloš Koprivica tom prilikom.

Facebook komentari: