BYD je prestigao Teslu u prodaji električnih vozila

Prema rezultatima poslednjeg kvartala 2023. godine kompanija Build Your Dreams (BYD) prodala je više električnih automobila od Tesle. BYD je prestigao Teslu kao najvećeg svetskog proizvođač električnih automobila.

PCPress.rs Image

BYD je proizveo 3,02 miliona novih energetski efikasnih vozila

Kompanija podržana od strane američkog milijardera Vorena Buffeta od 2008. godine, pretekla je Teslinu proizvodnju već drugu godinu zaredom.

BYD je saopštio da je proizveo 3,02 miliona novih energetski efikasnih vozila u 2023. godini. Američki multinacionalni gigant Tesla je saopštila da je proizvela 1,84 miliona automobila. Međutim, prodajni rezultati BYD-a uključuju 1,6 miliona automobila na baterije i 1,4 miliona hibridnih vozila. To ipak znači da je Tesla i dalje lider u proizvodnji isključivo električnih vozila na baterije.

Ipak, u poslednjem kvartalu prošle godine, BYD je prvi put nadmašio Teslu u prodaji isključivo vozila na baterije. BYD je proizveo 526.000 a Tesla 484.000 vozila.

Većina vozila kompanije BYD prodaje se po nižoj ceni u odnosu na Teslina. Pri tome oko 20 odsto prodaje Tesla ostvaruje na kineskom tržištu.

Kineski proizvođači električnih automobila poput BYD-a i Nio-a imaju za cilj da postanu značajni igrači na međunarodnim tržištima. Poseban fokus imaju na Evropu. BYD prodaje pet modela u Evropi i ima planove da lansira još tri ove godine. U decembru kompanija je objavila planove za izgradnju nove fabrike u Mađarskoj.

Pročitajte i:  Tesla se oslanja na male akcionare i obožavaoce Muska za podršku paketu od 56 milijardi dolara

Prošle godine, kompanija je saopštila da ne razmatra izgradnju svoje prve fabrike u Evropi u Velikoj Britaniji zbog uticaja Bregzita. BYD je naveo da Velika Britanija nije ušla ni u top 10 mogućih lokacija za izgradnju njihove prve fabrike automobila u Evropi.

Cilj je 800.000 automobila u Evropi

Najprodavaniji kineski proizvođač električnih automobila cilja da do 2030. godine ostvari godišnju prodaju od oko 800.000 automobila u Evropi. Međutim, ovi ciljevi bi mogli biti ugroženi od starne EU. Evropska komisija u septembru prošle godine pokrenula istragu o subvencionisanju uvoza kineskih električnih vozila.

Predsednica Evropske komisije, Ursula fon der Lajen, izjavila je da kineska električna vozila sada preplavljuju globalna tržišta. Ona je navela da ih državne subvencije održavaju “veštački niskim”.

Očekuje se da će istraga trajati godinu dana. To može rezultirati nametanjem kaznenih tarifa na kineska vozila od strane EU.

BYD je registrovan na berzi Hong Konga. Kompaniju je osnovao je bivši univerzitetski profesor, Wang Chuanfu. On je počeo je da razvija baterije 1995. godine, sa namerom da postane globalni lider na tržištu električnih vozila.

Pročitajte i:  NHTSA zaključila istragu o Teslinom Autopilotu

Takođe, Tesla je saopštila prošlog meseca da povlači nešto više od 2 miliona vozila u SAD-u zbog problema sa Autopilotom.

PCPress.rs Image

BYD ima nameru da kupi rudnike u Africi

Jedna od prednosti koju BYD ima nad američkim i evropskim konkurentima je njegova sposobnost proizvodnje baterija za električna vozila unutar kompanije.

Susannah Streeter, šefica sektora novca i tržišta na platformi za investicije Hargreaves Lansdown, je navela: “Iako je Tesla lider u snabdevanju punjivim baterijama, oslanja se na nekoliko različitih dobavljača i upozorava na moguće nestašice litijuma zbog rastuće potražnje“. „To bi moglo predstavljati problem u lancu snabdevanja u budućnosti“.

“BYD već preduzima korake da osigura svoje dragocene metale kupovinom udela u kineskom proizvođaču litijuma. Kompanija ima nameru da kupi rudnike u Africi i istraži imovinu u Južnoj Americi, gde se metal eksploatiše.”

Pojava Kine kao najprodavanijeg proizvođača električnih vozila dolazi u značajnom trenutku: početku predsedničke izborne godine u SAD-u.

Odnosi između Kine i SAD-a, posebno oko trgovine, verovatno će biti ključni deo kampanje za predsedničke izbore, koji će verovatno biti vođeni između Bajdena i Trampa.

Pročitajte i:  Fleksibilnost i baterije za EV 

Tenzije između Kine i SAD

Prošlog meseca, administracija Bajdena je donela nove mere za svoje tržište električnih vozila blokiranjem punih subvencija putem Zakona o smanjenju inflacije za EV kompanije sa značajnim kineskim vezama. Električna vozila proizvedena u SAD-u koja sadrže baterijske komponente proizvedene u Kini takođe neće dobiti pristup punim subvencijama.

Prema izveštajima Wall Street Journal-a, neposredno pred Božić američka vlada je razmatrala povećanje tarifa na neke kineske proizvode, uključujući električna vozila, kako bi ojačala američki sektor čiste energije. Ovo bi bilo dodatnih 25 odsto na vozila uvezena iz Kine.

SAD razmatra preduzimanje akcije i u drugim oblastima gde postoji zabrinutost za sigurnost kada je reč o proizvodnim kapacitetima Kine.

Administracija Bajdena je vršila pritisak na holandsku vladu da blokira isporuke visokotehnoloških mašina za proizvodnju čipova u Kinu.

ASML, vodeći snabdevač poluprovodnicima, potvrdio je da je vlada delimično povukla dozvolu za izvoz tri litografske mašine za proizvodnju čipova u Kinu.

Prema izveštajima Bloomberg-a, ova odluka je doneta nakon što su američki zvaničnici zatražili ovaj korak u pokušaju da ograniče rast proizvodnje poluprovodnika u Kini.

Izvor: The Guardian

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,