Čuvajte se mačke u džaku!

Kampanja koja nosi naziv upravo kao i naslov ove vesti pokrenuta je od strane Nacionalne organizacije potrošača Srbije zbog porasta broja žalbi potrošača na kupovinu proizvoda bez garancije od neovlašćenih distributera i online prodavaca. Kampanja „Čuvaj se mačke u džaku – kupuj legalno“ ima za cilj da edukuje potrošače o posledicama kupovine nelegalnih proizvoda i mogućnostima zaštite prava potrošača prilikom ovakvih kupovina. Kampanju su podržali Ministarstvo privrede, Ministarstvo trgovine turizma i telekomunikacija Republike Srbije i kompanija Samsung.

“Naziv kampanje “Čuvaj se mačke u džaku” na simboličan način oslikava rizik koji potrošačima donosi ovakva kupovina. Želimo da pozovemo i ostale kompanije i distributere da se aktivno uključe u našu kampanju i daju svoj doprinos u cilju što kvalitetnije edukacije potrošača”, kaže Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Papović naglašava da je tokom 2016. godine u Srbiji bilo čak 11.517 prigovora potrošača na kupljenu tehničku robu, gde se polovina prigovora odnosilo na nepostojanje garancije, 22,51 odsto prigovora na kvalitet robe i usluga, 8,02 odsto prigovora na isporuku robe i izvršenje usluga, a 19,07 odsto prigovora na ostala pitanja prava potrošača. Podaci NOPS-a pokazuju da se najviše prijava potrošača, kada je reč o tehničkim proizvodima, odnosi na televizore 87,88 odsto, zatim telefone 65,51 odsto, potom mašine za veš 31,38 odsto i frižidere 17,85 odsto.

Pročitajte i:  Sud kaznio Apple i Samsung zbog usporavanja telefona

“Podržavamo ovu kampanju jer je pre svega važna za potrošače u Srbiji koji sve češće vođeni cenovnom komponentnom postaju žrtve ilegalnih kanala distribucije. Oni kupuju proizvode poznatih proizvođača, ali bez garantih listova koji zapravo obezbeđuju garanciju na kvalitet proizvoda, način skladištenja i transporta, servisiranje u ovlašćenom servisu, zamenu proizvoda u određenom roku. Verujem da je edukacija građana kroz ovakve i slične kampanje način da se oni zaštite od zloupotreba“, rekao je Milan Vujović, direktor marketinga sa Adriatik regiju u kompaniji Samsung.

U okviru ove kampanje NOPS planira da sprovede brojne aktivnosti kako bi edukovao građane i ukazao na važnost kupovine legalnih proizvoda uz zagarantovana prava koja im takva kupovina obezbeđuje. Vise o kampanji mozete saznati na sajtu mackaudzaku.rs

Facebook komentari: