Ericsson: Trend “više ekrana” sve zastupljeniji
Nova studija kompanije Ericsson pokazuje da se navike korisnika prilikom gledanja televizije sve više menjaju. Čak 72 posto ispitanika istaklo je da barem jednom nedeljno gleda video sadržaj na mobilnim uređajima. Njih 75 posto koristi mobilne uređaje tokom gledanja televizije.
Takođe, jedan od novih trendova je gledanje istog video sadržaja po segmentima na različitim uređajima i na više lokacija. Ovaj trend je uglavnom prisutan kod mlađe populacije, ali je zabeleženo da 41 posto osoba starosti od 65 do 69 godina, koje su učestvovale u istraživanju, koristi više puta nedeljno opciju videa na zahtev (on-demand), kao i mogućnost snimanja programa i ponovnog pregledanja.
Više od polovine ispitanika izjavilo je da su kompjuter i internet sastavni deo tokom gledanja televizije i video sadržaja, koje koriste, kako bi sami odredili šta, na koji način i kada gledaju. Njih 49% koristi mobilne aplikacije ili pretražuje internet kako bi saznalo više o programu koji trenutno gledaju na televiziji, a svaki treći diskutuje o sadržaju programa na društvenim mrežama tokom samog gledanja.
„Prethodnih godina bio je primetan rast videa na zahtev, dok novi izveštaj pokazuje njegovu stagnaciju. Ipak, video on-demand se kao trend pojavljuje kod populacije od 55 do 59 godina, koja ovu mogućnost koristi više puta nedeljno. Mislimo da klasično „linearno“ gledanje televizije još nije stvar prošlosti i u ovom segmentu nije zabeleženo dalje opadanje“, rekao je Anders Erlandson, istraživač u Ericsson CunsumerLabu.
Prema TV studiji, televizor je i dalje dominantan uređaj za gledanje video sadržaja. Slede ga PC i laptop, dok četvrto mesto dele pametni telefoni i tablet računari.
Ericsson CosumerLab sproveo je ovo istraživanje širom planetem, u koje je bilo uključeno 15.000 ispitanika.
Izvor: Ericsson