ERP 2024

EU: Tehnološke firme ne mogu da zaustave propagandu Rusije

Kompanije društvenih medija nisu uspele da zaustave ruske kampanje dezinformacija, saopštila je EU.

PCPress.rs Image

Izveštaj Komisije EU ukazuje da uticaj Rusije kroz društvene mreže raste tokom 2023. godine. Ruske deiznformacije su porasle u najvećem obimu na Twitteru od momenta kada vlasnik ove mreže postaje Elon Musk.

Kroz studiju koja je objavljena u sredu razmatrani su potezi koji mogu da spreče dalju propagandu Rusije. „U apsolutnim brojevima, prokremljovski nalozi nastavljaju da dosežu najveću publiku na Meta platformi. U međuvremenu, veličina publike za naloge koje podržava Kremlj se više nego utrostručila na Telegramu.“ – saopšteno je u izveštaju. Studija je još pokazala da nijedna platforma nije dosledno primenjivala svoje uslove usluga posebno kada su u pitanju istorčnoevropski jezici.

Ranije tokom ovog meseca u okviru Zakona o digitalnim uslugama EU je postavila strožija pravila koja podrazumevaju agresivniji pristup nazdora nad sadržajem.

EU pokušava kroz strogu cenzuru da spreči bumerang. Rusija i Kina počele su vešto da okreću protiv EU i SAD njihove patente. Dok su se društvene mreže tokom svih godina uspešno koristile za sprovođenje političkih ciljeva EU i SAD-a, bile su mesto demokratije i slobode. Sada kada se ove mreže koriste kroz ruke „neprijatelja“ to je mesto dezinformacija.

Pročitajte i:  Kad notifikacije podsećaju na ono što želimo da zaboravimo

Izvor: bbc.com

Facebook komentari: