Facebook – kako mašinsko učenje odlučuje o oglasima

Meta ažurira Facebook-ove alate za transparentnost oglasa kako bi bolje objasnio kako koristi mašinsko učenje da odluči koje oglase ćete videti.

PCPress.rs Image

Počevši od ove nedelje, kada dodirnete „Zašto vidim ovaj oglas?“ poruku na oglasu, videćete sledeće informacije, prema postu na blogu Mete Pedro Pavón:

Informacije sažete u teme o tome kako vaša aktivnost i na našim tehnologijama i van njih – kao što je sviđanje objave na Facebook stranici prijatelja ili interakcija sa vašom omiljenom sportskom veb lokacijom – mogu da informišu modele mašinskog učenja koje koristimo za oblikovanje i isporuku oglasa koje vidite. Novi primeri i ilustracije koje objašnjavaju kako naši modeli mašinskog učenja povezuju različite teme da bi vam prikazali relevantne oglase. Više načina da pronađete naše kontrole oglasa. Sada ćete moći da pristupite podešavanjima oglasa sa dodatnih stranica u odeljku „Zašto vidim ovaj oglas?“ oruđe.

Spoljni stručnjaci za privatnost i zainteresovane strane u politici sugerisali su da kompanija poveća svoju transparentnost o tome kako mašinsko učenje pomaže u odabiru oglasa za prikazivanje, kaže Pavón. „Posvećeni smo odgovornom korišćenju modela mašinskog učenja“, napisao je Pavón. „Biti transparentan o tome kako koristimo mašinsko učenje je od suštinskog značaja jer osigurava da su ljudi svesni da je ova tehnologija deo našeg sistema oglasa i da znaju koje vrste informacija koristi.

Pročitajte i:  Threads fediverse beta za deljenje postova na Mastodon-u 

Ažurirana razmjena poruka se prvo pojavljuje na Facebook, a kompanija planira da je prenese na Instagram „u budućnosti“. TikTok je takođe počeo da bude transparentniji o tome zašto vidite sadržaj koji vidite, dodajući sličnu funkciju „Zašto ovaj video“ sa detaljima o tome šta se pojavljuje u vašim fidovima For You u decembru.

Izvor: TheVerge

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,