Istraživači razvili autonomne 3D odštampane čamce/mostove

Zahvaljujući 3D štampanju, izrada bioničkih ruku i laganih delova za vozila imale su koristi od nižih troškova proizvodnje. U želji da nastave da istražuju ovu tehnologiju, tim istraživača iz MIT-a Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory (CSAIL), napravio je flotu autonomnih čamaca koji mogu pružiti dobar pogled u budućnost vodenog autonomnog prevoza.

PCPress.rs Image

Za razliku od zakrivljenosti regularnog čamca, ovi 3D odštampani brodovi usvojili su pravougaonu strukturunamerno dizajnirani tako da im omogućava da se kreću bočno, da se prikače na druge predmete i potencijalno da se rasklope u plutajuće mostove ili platforme za plutajuće muzičke događaje i pokretne pijace. Kako bi ih stvorili, istraživači su odštampali pravougaoni trup i zajedno povezali 16 različitih delova. Oni su agilni i otporni na silu, zahvaljujući četiri pogodno postavljenim mlaznicama, te mogu glatko da klize preko vode. Svaki trup je veličine 4×2 metra, opremljena je napajanjem, mobilnim i radio frekvencijskim signalima i WiFi antenom.

„Zamislite da pomerite neke infrastrukturne usluge koje se obično odvijaju tokom dana na putu – isporuke, upravljanje smećem, upravljanje otpadom – kako bi mogle da se odvijaju u sred noći, na vodi, koristeći flotu autonomnih čamaca“, rekla je Daniela Rus, CSAIL direktor. Pored smanjenja gužve saobraćaja, još jedna nerazdvojna prednost 3D štampanih brodova je u njihovoj autonomnoj prirodi, u odnosu na prevoz koji zahteva kontrolu ljudi, može se upravljati nezavisno i potencijalno smanjiti nesreće vezane za vodeni saobraćaj.

Pročitajte i:  Ogromna većina kompanija je spremna da plati otkupninu nakon ransomware napada

Još uvek je potrebno obaviti dosta toga pre nego što ovi brodovi uđu u vodene tokove – tim priznaje da se moraju uzeti u obzir masovni raskorak između ljudi i trenutnih sredstava vodsenog transporta. Prenošenje 3D dizajna u situacije u stvarnom svetu zahtevaće obimno testiranje – posebno pozicioniranje i orijentaciju. Testiranja se već sprovode u malom obimu, međutim, sada je izazov da vidimo da li će algoritam koji kontroliše ove 3D čamce i dalje da funkcioniše tačno i precizno, kako se njihova veličina bude povećavala.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , , , , , , ,