BIZIT 11 - prvi dan

Kaspersky je prošle godine blokirao 5,8 miliona napada 

Prerušavanje zlonamernog softvera u legitiman program trik je star koliko i sam malver.

PCPress.rs Image

Sajber napadači sve češće ciljaju igrače

Kako se sve više ljudi nalazilo u zatvorenom prostoru i igralo igrice, sajber pretnje u vezi sa igrama rastu. Za manje od godinu dana – u proteklih devet meseci – Kaspersky kaže da je otkrio i blokirao preko 5,8 miliona napada zlonamernog softvera i drugog “neželjenog softvera” koji se maskirao u popularne PC igre. Igre na mobilnim uređajima takođe su naglo porasle u pretnjama vezanim za igre, kako se pandemija počela razvijati. Kaspersky, proizvođač jednog od najboljih antivirusa za igranje računara, odlučio je da proveri pretnje od zlonamernog softvera namenjene igračima na računarima i mobilnim igrama, i otkrili da su napadi prerušeni u 24 najpopularnije igre za računare i 10 najboljih naslova za mobilne uređaje „porasli uvođenjem blokada“ prošle godine.

Većina otkrivenih uzoraka zlonamernog softvera bili su downloader-i, softver dizajniran za tajno preuzimanje i instaliranje zlonamernog softvera na zaražene uređaje, kao i za oglasni softver. Međutim, Kaspersky je primetio da neke od pretnji prerušenih u softver za igre predstavljaju neposrednije pretnje. To uključuje niz trojanaca dizajniranih za krađu različitih korisničkih podataka, krađu akreditiva za prijavu u banku i instaliranje backdoors kako bi napadači mogli lakše da se kreću po svim sigurnosnim blokadama koje bi mogle biti na snazi.

Pročitajte i:  Kaspersky upozorava na lažne kampanje za prikupljanje sredstava za podršku Pavelu Durovu

Igre na meti

Većina napada zlonamernog softvera usmerenih na igrače na obe platforme, pokušala je da se prikrije lažiranjem Minecrafta. Kaspersky je rekao da je to verovatno zato što postoji više verzija igre i dostupna je tona Minecraft modova za skrivanje zlonamernog payload-a. Kaspersky je blokirao više od 3 miliona napada koji su prerušeni u legitiman softver za Minecraft. Sims 4 je rangiran kao druga najpopularnija igra koja se koristi za prikrivanje zlonamernog softvera, sa skoro 1,3 miliona napada. PUBG, Fortnite i Grand Theft Auto V zaokružuju prvih pet. Kao što je često slučaj, napadači su obično pokušavali da namame igrače putem phishing stranica, koje je često veoma teško razlikovati od pravih veb stranica za redovne korisnike.

U tome leži i dobra vest. Izbegavanje softverskih piratskih mesta i praktikovanje razumnih računarskih navika (poput uzdržavanja od klika na spoljne linkove do veb lokacija koje se pojavljuju u chatu i na drugim mestima), najbolja je odbrana od ovakvih stvari. I naravno samo preuzimanje softvera iz zvaničnih prodavnica nije u potpunosti bezbedno, ali je daleko manje rizično od odlaska van ovih prodavnica.

Pročitajte i:  Fortnite se vraća na iOS u EU dok Epic Games Store debituje na mobilnim uređajima

Izvor: Pcgamer

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , ,