Kina ide ka zabrani automobila na fosilna goriva

Kineska vlada propisala je nove standarde za proizvođače automobila kao deo plana da se smanji proizvodnja automobila koji rade na fosilna goriva. Kina tako polako postaje lider u smanjenju potrošnje ovakvih goriva, a sa ciljem da se umanji zagađenost koja pogađa velike gradove.

Kineski proizvođači koji žele da i dalje proizvode automobile na fosilna goriva, prvo moraju da proizvedu određeni broj automobila koji imaju nisku emisiju štetnih gasova, ili je nemaju uopšte, da bi ispunili nove uslove koje je postavila vlada ove zemlje. Nova pravila se odnose na kompanije koje proizvedu, ili uvezu, više od 30.000 automobila koji rade na fosilna goriva godišnje. To znači da će proizvođači do 2019. godine morati da proizvedu 10% električnih automobila od ukupnog broja proizvedenih vozila, te 12% do 2020. godine.

Ova pravila su deo novog agresivnog plana da se potisnu automobili na fosilna goriva, koji Kina deli sa Britanijom i Francuskom, koje planiraju da zabrane ovakve automobile do 2040. godine. Novija istraživanja ukazuju na to da će kinesko tržište automobila biti elektrizovano do 2030. godine, a prvobitni plan da se automobili na fosilna goriva potpuno zabrane kritikovan je kao previše ambiciozan, te se došlo do srednjeg rešenja koje stručnjaci tumače kao izvodljivo.

Pročitajte i:  Kina se priprema za baterijski rat za električne automobile

Ovaj plan je deo šireg plana kineske vlade da se smanji emisija ugljen-dioksida, te zavisnost od fosilnih goriva. Tokom 2017. godine Kina je prevazišla mnoge ekološke probleme, te je do avgusta, na primer, već postignut cilj za instalaciju sistema za prikupljanje solarne energije koji je trebalo da se ostvari do 2020. godine, čime je Kina postala najveći proizvođač solarne energije na svetu.

Pomak ka električnim vozilima se dešava na globalnom nivou, te tako Kalifornija razmišlja o zabrani automobila na fosilna goriva, što bi onda postao standard za čitavu Ameriku. Sa druge strane istraživanja pokazuju da će električna vozila dominirati evropskim tržištem do 2035. godine, a u Indiji, na primer, u sledećih 13 godina.

Izvor: Futurism

Facebook komentari: