Ko su najvredniji svetski brendovi u 2018?

Najveće svetske tehnološke kompanije konsolidovale su svoju moć poslednjih godina, generišući ogromne profite i tržišne vrednosti. Forbes je ocenio više od 200 globalnih brendova kako bi utvrdio konačnu listu od 100 najvažnijih. Prvih pet na listi, Apple (telefoni), Google (pretraga), Microsoft (softver), Facebook (društvena mreža) i Amazon (maloprodaja) dominiraju svojim sektorima zahvaljujući veoma uspešnim proizvodima i uslugama. Ali možda je njihov najcenjeniji i najvažniji atribut: jako ime brenda. Snažan brend pomaže u povećanju potražnje i cene. Ovih pet tehnoloških brendova to radi bolje od bilo kog drugog a to su i pet najbogatijih brendova na svetu prema Forbes-ovom istraživanju, koji zajedno vrede 586 milijardi dolara, što je za 20% više nego prošle godine.

Apple predvodi listu osmu godinu za redom kao najznačajniji svetski brend, sa vrednošću od 182,8 milijardi dolara, što je povećanje od 8%. Samo je Apple, zahvaljujući svojoj čvrstoj bazi sledbenika, mogao da se provuče sa cenom telefona od 999 dolara i nastavi da prodaje 29 miliona uređaja za manje od dva meseca, kao što je to i uradio krajem 2017. godine, prema Canalys-ovom istraživanju. Skoro četvrtina tih prodaja bila je u Kini, što ukazuje na Apple-ov globalni doseg. Samsung Electronics je zapravo prodao više telefona od Apple-a u četvrtom kvartalu 2017. godine, ali Wall Street kompanija Canaccord Genuity procenjuje da je Apple ostvario 87% profita industrije pametnih telefona, zahvaljujući pojavljivanju skupog iPhone X-a u njegovoj liniji telefona. Disparitet profita odražava se u vrednosti njihovih brendova, a Apple brend vredi četiri puta više od Samsung-a koji vredi 47,6 milijardi dolara i na sedmom je mestu ove liste.

Pročitajte i:  Microsoft donosi Windows Hello za logovanje bez lozinki

Google je na drugom mestu već treću godinu zaredom, sa vrednošću od 132,1 milijarde dolara, što je povećanje od 30%. Apple ima 38% prednosti u odnosu na najpoznatijeg pretraživača kada je reč o vrednosti, ali Google je u poslednjih nekoliko godina smanjio jaz, jer je razlika pre tri godine bila 121%. Google-ova roditeljska kompanija, Alphabet, bavi se drugim sektorima kao što su tehnologija pametne kuće, autonomna vozila, i još mnogo toga. Ali skoro svi ti drugi sektori gube novac. Posao pretraživanja je taj koji plaća račune, sa operativnim profitnim maržama od 26% prošle godine. Google je opštepoznat izraz za pretragu uprkos naporima Yahoo-a, Baidu-a i Microsoft Bing-a da se smanji globalni tržišni udeo Google-a od 80%.

Srodni tehnološki brendovi koji su zaokružili listu prvih pet najvrednijih brendova imali su velike dobitke, uključujući na trećem mestu Microsoft sa 104,8 milijardi dolara (21%), Facebook na četvrtom sa 94,8 milijardi dolara (29%) i na petom Amazon sa 70,9 milijardi dolara (31%). Jedina promena u prvih pet ove godine je to što je Amazon pretekao Coca-Cola-u čija se vrednost brenda povećala za 2% na 57,3 milijarde dolara, i to je bio jedini ne tehnološki brend u prvih sedam. Prodaja pod Coca-Cola brendom predstavljala je 45% ukupne prodaje kompanije prošle godine, sa 13 milijardi prodatih predmeta. Promena navika kod ljudi na globalnom nivou u vezi sa odabirom pića utiče na Coca-Cola-u, ali brend ostaje važan u sektoru u kojem se prodaje šećer i voda.

Pročitajte i:  Microsoft najavio app mirroring - Android aplikacije na Windows 10

Top 100 je globalna lista sa brendovima iz 16 različitih zemalja, međutim SAD dominira sa 54, što je manje od 56 prošle godine. Nemačka ima 12 brendova, dok Francuska i Japan imaju po sedam. Ovih 100 najtraženijih brendova vredi ukupno 2,15 biliona dolara, što je za 10 odsto više nego godinu dana ranije. Tehnološki brendovi su najčešći, što predstavlja 20% finalne liste, uključujući i prvih pet. Finansijske usluge, na čijem je čelu Visa sa 24,5 milijardi dolara, imaju 13 brendova, a zatim automobilska industrija sa 12 brendova. Na osmom mestu se pronašao Disney sa 47,5 milijardi dolara, za njim ide Toyota sa 44,7 milijardi dolara je na devetom mestu ukupne liste, a prva u svojoj industriji, dok listu na desetom mestu zatvara AT&T sa 41,9 milijardi dolaraNetflix sa 11,5 milijardi dolara (35%) i PayPal sa 7,5 milijardi dolara (porast od 33%) bili su najveći dobitnici u top 100. Netflix je udvostručio svoju globalnu pretplatničku bazu u poslednje tri godine na 125 miliona. Korisnička baza PayPal-a ove godine dostigla je 237 miliona, što je povećanje od 43% u odnosu na 2015. godinu. Angažovanje korisnika je visoko, sa 35 transakcija na račun u poslednjih 12 meseci.

Pročitajte i:  Fortnite aplikacija olakšava posao hakerima

Izvor: Forbes

Facebook komentari: