Kompanije koriste AI generisane oglase jer su jeftini
Pravljenje oglasa može biti nezgodno i skupo, a više brendova vidi generativnu veštačku inteligenciju kao sredstvo da taj proces učini manje bolnim.
Reuters je izvestio da velike reklamne agencije kao što je WPP i multinacionalne korporacije poput Unilevera traže generativnu veštačku inteligenciju kako bi smanjile troškove marketinga i istovremeno prave više oglasa.
WPP klijenti Nestle i Mondelez, proizvođači Oreo-a i Cadbury-ja, koristili su OpenAI-jev DALL-E 2 za pravljenje reklama. Jedna reklama za Cadbury se pojavila u Indiji sa video snimkom bolivudskog glumca Shah Rukh Khana koji je generisao veštačka inteligencija koji poziva pešake da kupuju u prodavnicama. Izvršni direktor WPP-a rekao je Reutersu da uštede od generativne AI mogu biti „10 do 20 puta“.
Unilever je napravio sopstvene generativne AI alate za oglašavanje i koristio ih za pisanje špijuna za jedan od svojih proizvoda za šampon.
Ali kako sve više brendova želi da koristi generativnu veštačku inteligenciju da bi napravilo više oglasa, pitanje da li treba da daju ljudima do znanja da je AI generisana postaje ružna glava. Velike kompanije sa veštačkom inteligencijom potpisale su sporazum sa Belom kućom o razvoju tehnologije vodenih žigova za označavanje nečega napravljenog pomoću AI alata. U teoriji, oglasi generisani veštačkom inteligencijom mogli bi da potpadaju pod to pravilo.
Ken Sickles, direktor za proizvode kompanije Digimarc za digitalne vodene žigove, kaže za The Verge da bi trebalo da postoje standardne politike za označavanje sadržaja generisanog veštačkom inteligencijom.
„Marketing sadržaj je tehnički originalan AI sadržaj, a kontekst je važan kada se nešto gleda“, kaže Sickles. „Označavanje tog sadržaja je sjajno jer donosi kontekst, ali oko toga mora postojati standardna politika industrije.“
Marketing i oglašavanje bili su deo ranog talasa generativnih usvojitelja veštačke inteligencije, koji su koristili jezičke modele za pisanje kopije — reči u oglasu koje vas ubeđuju da kupite istu šoljicu kafe koju vaša omiljena slavna ličnost drži. Generativni AI alat za pisanje tekstova Jasper je postao jedan od najdražih u svetu tehnologije 2022. godine, kada je objavljeno da je kompanija prikupila 125 miliona dolara u finansiranju Serije A.
I onlajn brendovi su takođe počeli da eksperimentišu sa generativnom veštačkom inteligencijom. Na primer, kompanija Adore Me koja se bavi proizvodnjom donjeg veša direktno za potrošače poigrala se tehnologijom kako bi otkrila kako da plasira grudnjake i drugu intimnu odeću bez suočavanja sa cenzurom. Međutim, to još uvek treba da sprovede u delo.
Kompanije koje koriste generativnu veštačku inteligenciju za oglašavanje rekle su Reutersu da i dalje imaju zabrinutost oko toga da li njihovi oglasi sa veštačkom inteligencijom mogu da dobiju zaštitu autorskih prava i bezbednosne rizike kada koriste AI.
Izvor: TheVerge