Kraj jedne ere: E3 je zvanično ugašen

ESA je priznala poraz pored svih napora da ponovo oživi gejming sajam.

PCPress.rs Image

Od 2019. godine E3 nije organizovan uživo

Electronic Entertainment Expo, poznatiji kao E3, zvanično je ugašen. “Nakon više od dve decenije održavanja ovog događaja, došlo je vreme da kažemo zbogom. Hvala za uspomene,” napisala je Entertainment Software Association, organizator E3 sajma.

Problemi E3 sajma su poslednjih godina detaljno dokumentovani, pri čemu se pandemija može smatrati faktorom koji je pogoršao propast ovog gejming sajma. Od 2019. godine E3 događaj nije organizovan uživo. Zatim, 2021.godine E3 je održan online, ali je ESA otkazala događaje za 2020.,godinu 2022.godinu i 2023. godinu.

ESA je ovog proleća svojim članovima saopštila da nakon što su se velika imena povukla sa ovogodišnjeg planiranog E3 sajma, događaj “jednostavno nije privukao dovoljno interesovanja koje bi omogućilo izvršenje na način koji bi pokazao veličinu, snagu i uticaj industrije.” Kompanija ReedPop, poznata po organizaciji događaja poput PAX-a i New York Comic Con-a, bila je planirana kao organizator E3 događaja 2023.godine pre nego što je sam događaj otkazan.

“Znamo da cela industrija, igrači i kreatori, osećaju veliku strast prema E3 događaju. Delimo tu strast,” rekao je Stanley Pierre-Louis, predsednik ESA-e. “Znamo da je teško reći zbogom ovakvom voljenom događaju. Međutim, to je prava stvar koju sada treba da učinimo s obzirom na nove mogućnosti za industriju da ostvari kontakt sa fanovima i partnerima.”

Znakovi su bili vidljivi i pre nego što se dogodila pandemija. Sony, najveći izdavač u industriji, odlučio se da ne učestvuje na izdanju iz 2019.godine. Takođe, EA je odbio održavanje konferencije za novinare za E3 te godine. Umesto toga odabrao je svoj sopstveni EA Play događaj.

Mnogi izdavači više ne moraju da koriste E3 kako bi predstavili svoje nadolazeće igre. Ranije je to bilo neophodno. Na taj način su sklapali partnerstva sa prodavcima kako bi osigurali prostor za svoje igre i hardver pred prazničnu sezonu a ti sporazumi su često bili postignuti na E3 sajmu.

Industrija se značajno promenila u poslednjih nekoliko godina

Prethodnog oktobra stigao veliki broj velikih igara, izdavači sada objavljuju glavne naslove tokom cele godine (uglavnom kako bi zadovoljili kvartalne prihode). Drugi se fokusiraju na podršku dugoročnih igara uživo koje nisu vezane za bilo kakav kalendar izdavanja. Digitalna prodaja igara znači da izdavači ne moraju toliko da brinu o partnerstvima sa prodavcima.

Još jedan ključni razlog za propast E3 događaja je taj što izdavači sada mogu direktno pokazati svoje igre fanovima u bilo kom trenutku a da se ne bore za pažnju na sajmu. Imena poput Nintenda i Sony-ja privlače pažnju stotina hiljada fanova kad god održe Nintendo Direct ili State of Play događaje. Postoji toliko načina za velike izdavače da promovišu svoje igre tako da E3 više nije potreban u tom smislu. Otkazivanje E3 događaja takođe znači da izdavači ne moraju da se nose sa troškovima prisustva na sajmu ili da ispunjavaju rokove drugih entiteta za pripremu demo verzija ili trejlera.

Sa druge strane, nestanak E3 sajma može štetiti nezavisnim studijima koji se oslanjaju na sajmove kako bi predstavili svoje igre izdavačima u nadi da će sklopiti ugovore o distribuciji ili finansiranju. Takođe, može naškoditi manjim izdavačima koji se moraju takmičiti sa velikim gigantima.

Iako je E3 možda otišao, gejming događaji neće nestati. Gamescom je mnogo veći od E3 sajma u smislu prisustva i drugih faktora.

Summer Game Fest je svojevrsna zamena za E3. Ovaj događaj je započeo novinar i producent Geoff Keighley 2020. godine. Prošle godine događaj se proširio i bio je održan uživo po prvi put.

Neki veliki izdavači – poput Capcom-a, Ubisoft-a i Xbox-a održali su prezentacije igara u okviru Summer Game Fest-a ove godine. Događaj stiže sledeće godine i to će biti njegovo peto izdanje.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,