ERP 2024

Najsigurniji browser na svetu ima 15 godina – ovako vidi budućnost

Od svojih skromnih početaka kao projekat jednog čoveka iz podruma u Valley Forgeu, Pennsylvanija, DuckDuckGo je porastao i postao jedan od najpoštovanijih browsera fokusiranih na privatnost.

PCPress.rs Image

Zaštita privatnosti ključna za širenje, kaže DuckDuckGo

Počevši kao pretraživač, njegova namera od početka bila je da izazove dominaciju u tom prostoru od strane giganta poput Google-a i, kako kaže njegov osnivač i izvršni direktor Gabriel Vajnberg, “ponudi alternativu usmerenu na korisnike”.

Sada kada kompanija obeležava svoj 15. rođendan, Vajnberg je opisao put DuckDuckGo-a do postizanja statusa popularnog izbora browsera za one koji brinu o svojoj online privatnosti, kao i svoje viđenje budućnosti interneta i njegovih korisnika.

Privatnost na prvom mestu 

DuckDuckGo je lansiran 2008. godine, pre nego što je, kako Vajnberg kaže, “svet počeo da shvata zastrašujuću moć i nadgledanje kompanija poput Google-a i Facebook-a”. Iako je napredak bio spor, napominje da je 2011. godina bila prava prekretnica za DuckDuckGo, proširujući tim novim članovima koji i danas rade u firmi. Tada je takođe uspostavljena i “vizija podizanja standarda poverenja online”.

Browseri fokusirani na privatnost, iako postaju popularni, čini se da se i dalje bore u poređenju sa gigantima poput Google Chrome-a i Apple-ovog Safari-ja, koji su praktično podrazumevani izbor za mnoge. To je i pored privatnih problema koje takvi browseri imaju, što ukazuje da ljudi možda i dalje spremni da žrtvuju nešto svoje privatnosti radi praktičnosti.

Međutim, Vajnberg je optimističan u vezi svoje sopstvene kompanije, tvrdeći da je DuckDuckGo “zdrava, profitabilna kompanija koja štiti privatnost korisnika, umesto da je eksploatiše”. Osim toga, on veruje da zabrinutost ljudi za svoju online privatnost “pokreće naš rast”. Kao dokaz navodi nedavnu studiju Forrester-a koja je utvrdila da gotovo 90% američkih odraslih osoba “koristi barem jedan alat za zaštitu privatnosti ili bezbednosti online”.

Vajnberg tvrdi da su DuckDuckGo browser i njegove ekstenzije preuzeti više od četvrtine milijarde puta, a Cloudflare stavlja njegov browser na drugo mesto za korisnike mobilnih uređaja i treće ukupno u SAD-u, Velikoj Britaniji, Kanadi, Nemačkoj, Francuskoj, Indiji, Australiji, Kanadi i drugim zemljama.

I gledajući unapred, Vajnberg vidi samo rastuću želju za prelazak, kako velike tehnološke kompanije poput Google-a i drugih se obavezuju na “sve veću eksploataciju ličnih podataka”. Takođe veruje da DuckDuckGo nudi jednostavan i lak način za korisnike da zaštite svoju online privatnost, pri čemu je kompanija “usmerena na našu produktivnu viziju da budemo ‘dugme za lakoću’ za privatnost”.

Međutim, stvari nisu tako jednostavne u svetu online privatnosti. Prošle godine, došlo je do sukoba između DuckDuckGo-a i jednog od njegovih glavnih konkurenata, Brave, zbog navodnog dopuštanja Microsoft pratilaca od strane DuckDuckGo-a.

Svađa je uključivala neke dublje tehničke detalje, ali je na kraju portparol kompanije branio DuckDuckGo, rekavši da se problem odnosi samo na “klikove oglasa, koji su zaštićeni u našem sporazumu s Microsoftom kao strogo neprofiliranje (privatno)… ovi oglasi su zaštićeni privatnošću”.

Vajnberg je ipak priznao da, “nažalost, naš sporazum sa Microsoftom sprečava nas da više radimo sa Microsoftovim vlasničkim svojstvima. Međutim, kontinuirano se trudimo i očekujemo da ćemo uskoro raditi više”.

Slične poruke ponavljane su tokom čitavog blog posta za godišnjicu kompanije, pozivajući se na kontinuirani napor da se poboljšaju zaštite privatnosti za korisnike i podsećanje korisnika na “jednostavno obećanje koje je postavljeno u našoj Politici privatnosti: mi vas ne pratimo”.

Izvor: Techradar

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: