Meta demantuje tvrdnje da planira da uništi WhatsApp reklamama 

Meta je izdala saopštenje, odbacujući optužbe da planira ubacivanje in-feed oglasa u WhatsApp.

PCPress.rs Image

WhatsApp neće dobiti in-feed oglase, prema Meta kompaniji

Izveštaj koji je stigao iz Financial Times-a tvrdi da su različiti timovi u matičnoj kompaniji WhatsApp-a, Meta, razmatrali opciju prikazivanja oglasa u listi razgovora sa kontaktima na početnom ekranu aplikacije. U odgovoru na ove tvrdnje, Meta je izdala svoje saopštenje da nije radila, niti testirala te funkcije i da nema nikakvih planova u vezi sa tim.

FT Technology News je izneo slične tvrdnje, čak objavivši članak na svom Twitter/X nalogu. Međutim, te tvrdnje je demantovao šef WhatsApp-a Will Cathcart u odgovoru na tvit, tvrdeći da je priča lažna i da Meta ne uvodi takvu funkciju. Taj demanti je potom dodat kao komentarišuća beleška na originalni tvit.

Ovo nije prvi put da se Meta optužuje za takve planove kako bi monetizovala svoju dvomilijardnu aktivnu korisničku bazu, jer su analitičari već godinama predviđali takav pomak. Ovo se čini zasnovanim na Meta-inoj drugoj akviziciji, Instagramu, koji već godinama prikazuje brojne oglase na feed-ovima svojih korisnika.

Pročitajte i:  Threads ulazi u prikazivanje rezultata uživo sportskih događaja, počevši od NBA lige 

Ipak, ove optužbe nisu bile bez osnova, barem u prošlosti. Sredinom 2018. i 2019. godine, Meta je imala planove da prikaže oglase u WhatsApp-u. Wall Street Journal je otkrio da su postojali planovi da se prikažu oglasi u Status funkciji ovog aplikacije, zbog smanjenja prihoda od oglasa, dok je Olivier Ponteville izvestio na Twitteru da će Meta doneti Story oglase u Status proizvod WhatsApp-a 2020. godine. Međutim, Wall Street Journal je objavio dodatnu priču 2020. godine, tvrdeći da Meta povlači svoje planove za oglase i da će tražiti druge načine za monetizaciju platforme.

Do sada je Meta već ostvarila značajan uspeh u zarađivanju novca putem WhatsApp Business-a, gde Meta nudi usluge i alate svojih više od 200 miliona aktivnih korisnika. Prema izveštaju TechCrunch-a, tokom poziva za kvartalne prihode za Q3 2022. godine, “click-to-WhatsApp” oglasi su dosegli godišnju stopu prihoda od 1,5 milijardi dolara sa godišnjim rastom od 80%.

Meta je takođe ažurirala svoju cenovnu strukturu i kategorije poruka u junu 2023. godine kako bi povećala prihode od WhatsApp Business-a. Ovo se dodaje planovima da se pronađe više načina za monetizaciju usluge, kao što je omogućavanje firmama da korisnicima šalju personalizovane poruke na Facebook-u i Instagram-u putem aplikacije. Takođe, planira se integracija plaćanja u njihovu novu funkciju pod imenom Channels, koja je globalno lansirana u septembru 2023. godine.

Pročitajte i:  Meta će omogućiti korisnicima u EU da odvoje svoje naloge na Instagramu, Facebooku i Messengeru 

Drugim rečima, WhatsApp trenutno donosi Meta kompaniji mnogo novca, a ovaj tehnološki/medija gigant već ima održive planove za generisanje prihoda bez narušavanja WhatsApp-a.

Izvor: Techradar

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,