SBB

Nov organizacioni model Maxi online prodavnice

U proteklim mesecima, otkad je Svetska zdravstvena organizacija proglasila globalnu pandemiju koronavirusa, a vanredne mere vlada ograničile kretanje, sektor maloprodaje je na više nivoa menjao način i organizaciju poslovanja. O izazovima i rezultatima tog perioda priča nam Vladimir Denona, direktor prodaje kompanije Delhaize Srbija.

Bez prethodne pripreme, veliki i mali trgovinski lanci, kao i proizvođači, morali su da se prilagode kako bi potrošačima omogućili da u izmenjenim životnim okolnostima nesmetano obave svoju kupovinu. Direktor prodaje kompanije Delhaize Srbija Vladimir Denona navodi da se online kupovina iz bezbednosti doma pokazala idealnom za striktne uslove života tokom vanrednog stanja u koje su ljudi i društva širom sveta ušli tokom pandemije virusa COVID-19.

„Uslovi socijalnog distanciranja, prilagođeno radno vreme prodavnica, rad od kuće, smanjena mogućnost kretanja i saveti nadležnih institucija da se što manje izlažemo kontaktu, ukazivali su na potrebu da se kupovina obavi na drugačiji način. U sveopštem zastoju ekonomije i trgovine, potrošači su znali da iskoriste njene prednosti – sigurna finansijska transakcija, lak odabir artikala i bezbedna dostava uz poštovanje svih propisanih zdravstvenih pravila. Iskustva i izazovi prevaziđeni tokom vanrednog stanja obezbedili su budućnost online kupovine i učinili je svakodnevnom i rutinskom u hiljadama domova širom sveta, pa i Srbije”.

Kakvi su pokazatelji na globalnom nivou, a kakvi u Srbiji, što se tiče ponašanja online kupaca u vremenu pandemije?

Potrošnja na e-trgovinu u SAD veća je za 30 odsto od početka marta do sredine aprila ove godine u odnosu na isti period prošle godine, prema podacima kompanije za istraživanje tržišta Rakuten Intelligence. U najgorem udaru pandemije samo Amazon, jedan od najpoznatijih globalnih giganata online prodaje, beleži rekordan skok vrednosti akcija od čak 5,3 odsto. Online kupovina u Finskoj porasla je za 60 odsto. I u našoj zemlji je zabeleženo povećanje online kupovine. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, sredinom 2019. godine oko 34 odsto ljudi u Srbiji kupovalo je robu ili usluge putem Interneta, a novonastala situacija promenila je statistiku.

Mada je značajan trend rasta Internet kupovine primetan već godinama, usled novonastale situacije postao je još izraženiji. Veliki broj kupaca obavio je svoju prvu kupovinu za vreme pandemije, a činjenica da se i dalje povećava broj kupaca Maxi online prodavnice govori u prilog tome da je ovaj trend ostao i u redovnim okolnostima. Broj registracija na sajtu znatno je porastao u roku od nekoliko dana, a slobodni kapaciteti su se u rekordnom roku popunjavali.

Da li su vaši kapaciteti bili dovoljni da ispunite očekivanja i narudžbine vaših online potrošača?

Srazmerno povećanoj želji kupaca za kupovinom „iz fotelje”, kompanija je u kontinuitetu radila na novom organizacionom modelu koji je implementiran u uslovima vanrednih okolnosti i povećane tražnje. To je omogućilo da se u kratkom roku udvostruče kapaciteti i obezbedi više slobodnih termina za poručivanje. Na taj način uspeli smo da prevaziđemo izazove i spremno odgovorimo na povećanu potražnju i ostanemo oslonac potrošača i u izuzetno složenim uslovima pandemije i vanrednog stanja.

Ponosan sam što smo uspeli da obezbedimo neometano snabdevanje, ne samo prodavnica nego i naše online usluge, što predstavlja izazov sam za sebe, jer su morali da budu ispunjeni mnogi uslovi, koji su zahtevali konstantno prilagođavanje i rad na novom modelu. Logistika celokupnog procesa u vreme vanrednog stanja bila je nešto sa čime smo se prvi put suočili, ali pokazali smo da umemo da prevaziđemo prepreke i omogućimo normalno funkcionisanje i online kupovine, ali i celog sistema kompanije.

Vladimir Denona, direktor prodaje kompanije Delhaize Srbija

Kakva je bila situacija s vašim zaposlenima, koji su učestvovali u lancu isporuke online narudžbina? Na koji način ste štitili njihovo zdravlje?

Obezbedili smo našim zaposlenima mere zaštite u skladu sa zvaničnim preporukama nadležnih organa u borbi protiv COVID-19. Ceo proces smo držali pod strogom kontrolom i insistirali smo na striktnom poštovanju mera zaštite i neizmerno smo ponosni na naše zaposlene i njihov trud i zalaganje tokom vanrednog stanja. Izuzetno smo zadovoljni što smo u pandemijskim uslovima ispunili još jedan od prioriteta: pored brze i kvalitetne isporuke sproveli smo sve najviše mere za bezbednost i zdravlje zaposlenih koji rade dostavu.

Šta ste, kao kompanija, naučili na iskustvima stečenim tokom vanrednog stanja, baš u sektoru online kupovine?

Online prodaja u vreme pandemije nije pokazala mnogo drugačije izazove nego u redovnim okolnostima. Za razliku od tradicionalnog biznisa, Internet prodaja, kao grana maloprodaje, po svojoj prirodi inače se dosta brže menja i raste. Ukoliko je odlika dobrog maloprodavca agilnost, ona je na online-u još izraženija, a da biste održali visok nivo kvaliteta i stekli poverenje kupaca, neophodni su svakodnevno prilagođavanje i vrhunska usluga. Potrošači su promenili svoje obrasce ponašanja i prilagodili se uslovima u kojima su radili i živeli, a kao najpogodniji način kupovine videli su online kupovinu koja je ispunila njihova očekivanja.

Pandemija koronavirusa najavila je mnoge promene, otvorila veći prostor za online poslovanje, ali i posle nje neki koraci ostaće nepromenjeni – bezbedna i sigurna kupovina princip su od koga nismo odustali ni tokom vanrednih okolnosti. Bez sumnje će biti dominantni i u budućnosti, i kupcima i trgovcima. I kao i u svakom poslu, očekivanja potrošača moraju da se ispune, poverenje u kvalitet usluge je osnov budućnosti online kupovine preko Maxi sajta.

Lako, pregledno, jednostavno…. A ima i aplikacija

Maxi Online prodavnica je laka za korišćenje i pretragu kroz ponuđene artikle. Tu je i IOS i Android aplikacija koja se može besplatno preuzeti na Google Play i App Store-u. Prvo je potrebno da se kreira korisnički nalog, što ne oduzima mnogo vremena, a zatim, kao u prodavnici, kroz jednostavan i pregledan meni, kupovina može da bude obavljena. Isporuka odabranih namirnica dostavlja se na kućnu adresu ukoliko je minimalna vrednost porudžbine 3.000 dinara.

Maxi Online shop korisnicima omogućava plaćanje gotovinom ili platnim karticama – prilikom isporuke robe. Kupcima su, između ostalog, na raspolaganju i različite promocije u okviru Maxi lanca, dok na sajtu mogu pronaći i digitalni katalog artikala koji su na akciji, kao i recepti ukoliko vam nedostaje inspiracije za porodični ručak. Korisnik može sam da odredi termin isporuke (bilo za vreme registracije ili prilikom svake kupovine).

Neprikosnoven kvalitet proizvoda

Kvalitet prozvoda koji se isporučuju preko Maxi online prodavnice je isti kao i kvalitet proizvoda u prodavnicama. Kako bi osigurali da do potrošača stignu najsvežiji proizvodi, artikli iz kategorija sveže meso, voće, povrće i sva roba koja se čuva na temperaturnom režimu se komisioniraju na dan isporuke. Roba sa temperaturnog režima se transportuje u specijalnim termo-boks kutijama kako bi hladni lanac ostao neprekinut do praga potrošača.

Facebook komentari:

ASUS

Tagovi: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.