Top50 2024

Novo postrojenje Airbus za istraživanje kriogenih sistema goriva za avione na vodonik sledeće generacije

Airbus pokreće postrojenje sa sedištem u Velikoj Britaniji fokusirano na vodonične tehnologije, potez koji predstavlja najnoviji pokušaj kompanije da podrži dizajn svoje sledeće generacije aviona. Airbus navodi da je Centar za razvoj nulte emisije u Filtonu u Bristolu već počeo da radi na razvoju tehnologije. Jedan od glavnih ciljeva sajta će se usredsrediti na rad na onome što je Airbus nazvao „konkurentnim kriogenim sistemom goriva“ koji će biti potreban njegovom avionu ZEROe.

PCPress.rs Image

Detalji o tri konceptna aviona sa nultom emisijom, „hibridnim vodonikom” pod imenom ZEROe objavljeni su još u septembru 2020. Airbus je rekao da želi da razvije „komercijalni avion sa nultom emisijom” do 2035. godine.

ZEDC u Velikoj Britaniji će se pridružiti drugim sličnim lokacijama u Španiji, Nemačkoj i Francuskoj. „Očekuje se da će svi Airbus ZEDC biti potpuno operativni i spremni za testiranje na zemlji sa prvim potpuno funkcionalnim kriogenim rezervoarom vodonika tokom 2023. godine, a testiranje leta počinje 2026. godine“, saopštila je kompanija.

Ekološki otisak avijacije je značajan, a Svetski fond za divlje životinje ga opisuje kao „jedan od najbrže rastućih izvora emisije gasova staklene bašte koji podstiču globalne klimatske promene“. WWF takođe kaže da je putovanje avionom „trenutno najintenzivnija aktivnost koju pojedinac može da napravi“.

Pročitajte i:  Zapremina isključuje vodonik za automobile 

Samo ove nedelje, ekološke grupe pokrenule su sudski postupak protiv KLM-a, rekavši da holandski avio-gigant obmanjuje javnost u pogledu održivosti letenja.

KLM je obavešten o tužbi istog dana kada je održana godišnja skupština kompanije. Portparol je potvrdio da je grupa primila pismo i rekao da će proučiti njegov sadržaj.

Nade za vodonik

U intervjuu za CNBC ranije ove godine, izvršni direktor Airbus Guillaume Faury rekao je da će se avijacija „potencijalno suočiti sa značajnim preprekama ako ne uspemo da se dekarboniziramo pravim tempom“.

Međunarodna agencija za energiju opisuje ga kao „svestrani nosilac energije“, vodonik ima širok spektar primena i može se primeniti u širokom spektru industrija.

Airbas nije jedina kompanija koja se bavi upotrebom vodonika u avijaciji. Prošlog oktobra objavljeni su planovi za obavljanje komercijalnih letova na vodonik-električni let između Londona i Roterdama, a oni koji stoje iza projekta nadaju se da će poleteti u nebo 2024. godine.

Izvor: CNBC

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: ,