Sledeći veliki lanac restorana brze hrane neće imati svoju kuhinju

Digitalna transformacija i novi načini upotrebe tehnologije iz korena menjaju praktično svaku industrijsku granu. Zahvaljujući tome, najveći prodavac knjiga na svetu nema ni jednu svoju knjižaru (Amazon), Najveći turistički sistem nema ni jedan svoj krevet (Airbnb), Najveći taksis sistem nema ni jedno svoje vozilo (Uber), najveća retail lanac nema ni jednu svoju prodavnicu (Alibaba)…

Prema izveštaju UBS Research Group-e, digitalna transformacija uskoro će zahvatiti i restorane brze hrane. Oni predviđaju da će industrija dostave hrane sa današnjih 35 milijardi USD prometa, do 2030. godine narasti na 365 milijardi USD godišnje. Ovo istraživanje zasniva se na tome što su investitori do sada uložili milione dolara u kreiranje mreže deljenih kuhinja, magacina i lokacija na kojima se hrana može preuzeti. Time će se stvoriti lanac novih preduzetnika koji će prihvatiti novi koncept fast food restorana.

U ovaj biznis već su investirale velike kompanije kao što je Alphabet (kompanija kojoj pripada Google). Najvrednija kompanija u ovoj oblasti je CloudKitchens, koju je sa sestrinskom kompanijom Cloud Retail, pokrenuo bivši generalni direktor Uber-a, Travis Kalanik, osnovane su sa investicijom vrednom 150 miliona USD. Ako je iko svestan potencijala servisa „na zahtev“ to je Kalanik. Uostalom, on je jedan od ljudi koji su sa Uber-om učinili da takva poslovna infrastruktura postane deo stvarnosti.

Pročitajte i:  Sprovođenje digitalne transformacije u Srbiji uz pomoć britanske vlade

Još jedan primer velike investicije u toj oblasti je Pilotworks, kompanija koja nudi distribuirane kuhinje, u koju je Acre Venture Partners uložio 13 miliona USD. Takođe, Kitchen United je otvorio centar koji može da opsluži 10 do 20 restorana u Pasadeni i planira da taj koncept primeni na još desetak lokacija širom Amerike. Sve veće i sve češće investicije u ovaj biznis model pokazuju da možemo da smatramo da je pred nama drugi talas razvoja startup kompanija u fast food oblasti.

Izvor: TechCrunch

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.