BIZIT plus

Spotify planira da audio-knjige učini trećim stubom svog poslovanja

Rrukovodioci kompanije predstavili su posao sa audio knjigama investitorima kao sledeću metu za dominaciju u industriji. Kada lansiraju vertikalne audio knjige (što je TBD), to bi moglo imati ogromne posledice ne samo za sopstveni biznis kompanije Spotifiy već i za izdavačku industriju.

PCPress.rs Image

„Verujemo da će audio knjige, u svojim različitim oblicima, biti ogromna prilika“, rekao je izvršni direktor kompanije Spotifi Daniel Ek. „I baš kao što smo radili u podcastingu, očekujte da igramo na pobedu.

Igra na pobedu

Prvi veliki korak kompanije Spotify u tom poslu je akvizicija kompanije Finwavay, koja je najavljena prošle godine. Platforma za audio knjige je na mnogo načina nalik na Anchor. Omogućava autorima da kreiraju, distribuiraju i monetizuju svoj rad, a sa akvizicijom, Spotifi će zauzeti ključni deo ekosistema audio knjiga. Prikladno je, dakle, da izvršni direktor koji nadgleda audio knjige u Spotifi-u bude Nir Zicherman, suosnivač Anchor-a.

Ipak, treba napomenuti jednu stvar: Findaway ugovor zapravo još nije zatvoren. Prvi put je objavljen u novembru 2021, sa očekivanim datumom kupovine pre kraja 2021. Međutim, ugovor je još uvek u fazi revizije od strane odeljenja za borbu protiv monopola.

Pročitajte i:  Spotify napada Apple zbog nečuvenih 27% provizije

Kako će model funkcionisati nije sasvim jasno, ali izgleda da će barem neke od audio knjiga biti besplatne. Ek je rekao da će freemium model biti primenjen na audio-knjige, a šefica poslovanja sa sadržajem i reklamama napoinje da se očekuje unovčavanje od oglasa u audio-knjige.

Ako je to slučaj, to bi bila ogromna promena za industriju. Audio knjige obično nisu jeftine. Usluge pretplate sa Amazon-ovog Audiblea i audiobooks.com zasnovane su na kreditima (1 kredit po knjizi). Obe usluge koštaju 14,95 dolara mesečno za pristup vrhunskim naslovima. Apple i Google nude audio-knjige za kupovinu, sa popularnim naslovima po običnoj ceni od 15 dolara ili više.

Šta to znači za izdavačku industriju? Komplikovano je, kaže Michele Cobb, izvršni direktor Udruženja audio izdavača (APA). Milioni novih slušalaca širom sveta biće izloženi audio knjigama, što bi moglo značajno da proširi tržište.

Tržište audio knjiga 2021. vredelo 1,6 milijardi dolara

Ranije ove nedelje, APA je objavila svoje statistike o veličini industrije za 2021. Studija koju je sproveo Edison Research otkrila je da je tržište audio knjiga poraslo za 25 procenata u 2021. na 1,6 milijardi dolara, što bi ga učinilo nešto većim od tržišta podcasta od 1,45 milijardi dolara te iste godine. Ek je napravio korak dalje, predviđajući da bi tržište moglo da vredi onoliko koliko 70 milijardi dolara.

Pročitajte i:  Spotify lansira edukativne video kurseve u Velikoj Britaniji

Čak i ako Spotify pomaže da se proširi tržište audio knjiga svojim sadržajem za kreatore i slušanjem podržanim oglasima, postoje potencijalni nedostaci za izdavače i autore.

Izvor: TheVerge

Facebook komentari: