Uber kupuje Careem, svog bliskoistočnog rivala, za 3,1 milijardu dolara

Uber je objavio da kupuje Careem, rivalsku uslugu deljenja vožnje koja deluje u 98 gradova na Bliskom istoku, u Africi i Južnoj Aziji, za 3,1 milijardu dolara. The New York Times napominje da će Careem nastaviti da radi kao poseban brend, sa upravnim odborom koji se sastoji od kombinacije predstavnika Ubera i Careema.

Careem je važna akvizicija za Uber, koja se nedavno povukla sa raznih prekomorskih tržišta u Kini, Rusiji i jugoistočnoj Aziji. Sa uspostavljenim biznisom koji obuhvata 14 zemalja, Careem će pružiti Uberu uporište u zemljama u kojima mu nedostaje značajno prisustvo, kao i na tržištima kao što su Irak i Maroko, gde trenutno ne posluje.

Očekuje se da će Uber izaći sa inicijalnom javnom ponudom sledećeg meseca, sa vrednošću od čak 120 milijardi dolara. Međutim, Reuters napominje da je kompanija izgubila oko 3,3 milijarde dolara prošle godine na prihodima od 11,3 milijarde dolara, jer je potrošila novac subvencionišući svoje vozače i putnike kako bi postali konkurentniji rivalima. Njegov najbliži američki rival, Lyft, početkom marta je objavio da izlazi na berzu, sa očekivanom procenom inicijalne vrednosti do 23 milijarde dolara.

Pročitajte i:  Bang & Olufsen u finansijskim problemima i traži kupca

CEO Ubera, Dara Khosrowshahi rekao je da će struktura ugovora omogućiti Uberu i Careemu da „izgrade nove proizvode i isprobaju nove ideje, ne u jednom, već dva jaka brenda“, ali je rekao i da vremenom očekuje integraciju delova svojih mreža u cilju povećanja efikasnosti, smanjenja vremena čekanja i pokretanja novih proizvoda kao što su vozila velikog kapaciteta.

Akvizicija, koja se sastoji od 1,4 milijarde dolara u gotovini i 1,7 milijardi dolara u obveznicama, trenutno podleže regulatornom odobrenju. Khosrowshahi kaže da očekuje da će se proces završiti do početka 2020. godine.

Izvor: The Verge

Facebook komentari:

SBB

PC Press konkurs
Tagovi: , , ,