BIZIT plus

Zamenljive baterije podstiču upotrebu električnih skutera širom sveta

Postoji takmičenje u tehnologiji električnih vozila koje je do sada bilo udaljeno od Sjedinjenih Država. Na mnogim azijskim tržištima, gde skuteri i motocikli sa malim motorom brojčano nadmašuju automobile, nekoliko igrača pravi električne dvotočkaše napajane kompaktnim litijum-jonskim baterijama koje se mogu u potpunosti ukloniti sa bicikla i zameniti za sveže napunjenu jedinicu za nekoliko sekundi.

PCPress.rs Image

Kako je koncept primećen u Aziji, sada se seli i na evropske obale koje su skolne skuterima, zahvaljujući novoj inicijativi tajvanskog giganta skutera Kymco. Kymco će ovog leta početi sa isporukom svojih iOnek električnih skutera sa zamenjivim baterijama u Evropu u Italiji. Italijansko tržište ima veliki broj onih koji su upoznati sa vožnjom dvotočkaša i zagušenim gradovima koji ga verovatno čine dobrim mestom za pokretanje ovog posla. Stanovnici italijanskih gradova često nemaju mogućnost da pune svoja električna vozila u garaži preko noći, što zamenu baterija čini još privlačnijom. Ove Kymco baterije za skutere mogu se ukloniti iz dvotočkaša i odneti u dom radi punjenja iz standardne zidne utičnice, ili se istrošene baterije mogu vratiti na iOnek stanicu za zamenu da bi se razmenile za pune. Parkiranje vozila bez baterija je takođe vid odvraćanja od krađe.

I drugi igrači na tržištu jugoistočne Azije žele da se prošire na ostatak sveta. Gogoro, takođe sa sedištem na Tajvanu, prodaje električne skutere po stopi od deset prema jedan u poređenju sa Kymcom, a ovog leta bi trebalo da se proširi i na Izrael. Još jedan veliki igrač u prostoru za zamenu baterija je novoformirani Gachaco, partnerstvo koje su formirale Honda, Yamaha, Suzuki i Kawasaki u Japanu, uz pomoć naftnog giganta Eneos. Svaka od ovih kompanija radi na distribuciji sopstvene linije motocikala, skutera, baterija i stanica za punjenje širom sveta.

PCPress.rs Image

Na isti način na koji bi se vozač mogao pojaviti do benzinske pumpe i napuniti rezervoar, ove zamenjive baterije i stanice za zamenu baterija, koje se obično nalaze u prodavnicama i benzinskim stanicama, omogućavaju da se izvrši kompletno dopunjavanje električne energije minut ili dva. Sistem se pokazao kao ekonomski izvodljiv. Ovi skuteri sa zamenivim baterijama koštaju manje od uporedivih skutera na benzin, jer zapravo ne dolaze sa instaliranim baterijama. Novi kupci skutera će kupiti vozilo, a zatim se prijaviti za mesečni plan zamene baterija. Kymco, Gogoro ili Gachaco i dalje poseduju svoje baterije, jednostavno dajući bateriju i tehnologiju u zakup kupcima novih vozila.

Sistem takođe znači da se baterije unutar sistema mogu stalno nadograđivati, a vlasnik bicikla nikada nije zaglavio sa tehnologijom baterija prethodne generacije. Čim kompanija izbaci novu bateriju većeg dometa ili veće snage, ona može da se ugradi pravo u bicikl.

U mnogo većem obimu, kineski električni SUV brend NIO je primenio zamenu baterija za svoja vozila na četiri točka. NIO navodi da trenutno ima preko 800 zamenljivih stanica u Kini, a kao i Kymco se nedavno proširio na Evropu sa jednom novom stanicom na tržištu EV u Norveškoj. Svaka stanica može da izvrši čak 312 zamena baterija dnevno.

U međuvremenu, u SAD se pojavljuje drugačiji trend, pošto Ford lansira svoj električni kamion F-150, a GM proizvodi ogroman Hummer EV, oba velika vozila koja će ljudi verovatno puniti kod kuće. Ali možda bi tehnologija zamene baterija za dvotočkaše mogla da se uhvati ukoštac u gusto naseljenim gradovima poput Njujorka ili San Franciska.

Izvor: popsci

Facebook komentari: