#BIZIT2016: Multimedijalni servisi na svakom ekranu | PC Press

#BIZIT2016: Multimedijalni servisi na svakom ekranu

U industriji medija stvari su se uvek događale brzo, ali promene nikada nisu bile intenzivnije kao poslednjih godina, od kada novi poslovni modeli potpuno preoblikuju industriju medija. Linearna isporuka i konzumacija medijskog sadržaja odlazi u prošlost, a na scenu su stupile nove poslovne imperije: Google, Facebook, Twitter… Kako implementirati nove servise oslanjajući se na OTT paradigmu?

tg-social-tv

Tradicionalni mediji bore se sa konkurencijom koja, koristeći Internet kao infrastrukturu, globalno nudi svoje sadržaje i usluge. Over The Top (OTT) je paradigma za sve servise koji nam stižu preko globalne Mreže, ali se danas ovaj termin najčešće koristi kao sinonim za isporuku multimedijalnog sadržaja preko Interneta. Zapravo, OTT je mnogo više od toga.

Šta OTT znači za korisnika? Pre svega mogućnost da se sadržaj konzumira gde god se želi, oslanjajući se na uređaj koji mu je trenutno pri ruci: televizor, laptop, tablet ili pametni telefon. Potreban je samo pristup Internetu, koji je najčešće raspoloživ kroz Wi-Fi ili 4G konekciju. Zato svaki operater, koji želi da opstane na tržištu, mora svojim korisnicima da obezbedi brz i kvalitetan pristup sadržajima, što se često označava sloganom Content Everywhere.

twitter-tg-nalog

Content Everywhere koncept ne donosi operatoru automatsko i kratkoročno povećanje prihoda, ali povećava kvalitet ponude i sprečava odliv korisnika. Gledano na duži rok, računica postaje znatno povoljnija, zahvaljujući novim izvorima prihoda koje OTT servisi donose.

Gledano s druge strane, korisnici su navikli na servise YouTube, Facebook i Twitter na svojim mobilnim uređajima, ali neke od njih žele da koriste i na velikom ekranu kućnog televizora. Žele da YouTube filmovi i interaktivni sadržaji na koje ukazuju njihovi Facebook i Twitter prijatelji budu dostupni pritiskom na taster daljinskog upravljača, dok sede zavaljeni u omiljenu fotelju ispred TV ekrana. Operateri su na taj način prinuđeni da uvrste i servise svojih konkurenata u ponudu, kako bi privukli nove i zadržali postojeće korisnike. Pametni televizori i Android set-top box uređaji su prirodan način da se obezbedi pristup internet servisima, ali se postavlja pitanje šta sa korisnicima koji imaju televizore ranijih generacija i već koriste IPTV ili OTT servis svog provajdera?

Rešenje su platforme koje pružaju mogućnost implementacije OTT servisa pomoću vidžeta (Widgets), malih aplikacija koje se izvršavaju na STB uređaju i oslanjaju se na snagu middleware platforme  da bi obezbedili servis. Tako OTT odnosno video cloud tehnologija obezbeđuje YouTube, Facebook, Twitter i druge servise svim korisnicima koji poseduju STB uređaj isporučen od strane operatora. Time operator zadovoljava želje korisnika i omogućava im da na jednostavan način, za optimalan mesečni trošak mogu da koriste društvene mreže na običnim televizorima, jer nemaju svi mogućnost da nabave tzv. pametne televizore čija cena nije uopšte niska.

interface-main-menu

TeleGroup je prateći zahteve tržišta razvio YouTube, Facebook, Twitter i Weather Forecast vidžete koje je demonstrirao na prestižnom sajmu multimedijalnih tehnologija IBC 2016 u Amsterdamu. Ove aplikacije su uspešno implementirane u okviru IPTV i OTT servisa operatera m:tel Banja Luka. Prezentacija je izazvala veliko interesovanje, jer pruža rešenje za implementaciju savremenih servisa, čak i kod korisnika sa starijim tipovima STB uređaja.

TeleGroup će i na predstojećoj konferenciji BIZIT, zajedno s partnerskom kompanijom nangu.TV, govoriti o trendovima u distribuciji multimedijalnog sadržaja. Biće to prilika za demonstraciju sistema koji obezbeđuje kvalitetan video iz cloud-a, ali i za diskusiju o budućnosti savremenih multimedijalnih servisa i strategijama koje operatori mogu da preduzmu kako bi učinili svoju ponudu atraktivnijom i univerzalnijom.

Sve o inovacijama u oblasti video tehnologija možete pogledati i na www.telegroup.video