Alphabet opterećen velikim troškovima, iako beleži odličan rast

Alphabet, najpoznatiji kao krovna korporacija pod kojom je Google, je u proteklom tromesečju ostvario prihode od 33,7 milijardi dolara. To je 21 odsto više nego godinu dana ranije, ali je cena akcija kompanije na berzi pala. Nije prvi put da se nešto slično dešava, a problem je identifikovan u velikim troškovima kompanije.

Profit tehnološkog giganta je u trećem kvartalu iznosio 9,2 milijarde dolara, što je impresivna brojka. Podjednako impresivna je i činjenica da to znači rast profita od čak 36,5% na godišnjem nivou, tako da je poslovanje u odnosu na prošlu godinu značajno unapređeno, a rast dobiti je nadmašio očekivanja analitičara. Međutim, problem se javio u troškovima.

Rast troškova je uslovio nešto niži rast prihoda od očekivanog, pa je vrednost akcija na berzi pala za preko 3 odsto, što je značajna suma, imajući u vidu vrednost čitave kompanije. Naravno, najviše zasluga za rast ima Google, koji čini oslonac Alphabet korporacije i donosi 86 odsto prihoda. Kompanije više troše na oglašavanje, a pri tome se sve više ulaže u onlajn, a sve manje u tradicionalne vidove oglašavanja. Pri tome, Google dominira u potpunosti i tržištem mobilnog oglašavanja, kao i čitavim segmentom pretraživanja. Rast od oglašavanja je iznosio 20,3 odsto na godišnjem nivou, i iznosio čak 29 milijardi dolara. Ukupan utisak je da se Alphabet odlično nosi sa žestokom konkurencijom na polju mobilnog i video oglašavanja.

Pročitajte i:  Google lansirao novi pretraživač za naučnike

Snažno rastu i troškovi poslovanja

Druga strana izveštaja dolazi u vidu velikih troškova, što je i uzrokovalo pad cene akcija, uprkos rekordnim rezultatima. Alphabet puno investira u YouTube, kao i u hardver i cloud usluge, gde se takođe beleži rast. Prihod od cloud usluga je porastao za 43 odsto na 4,8 milijardi dolara, ali je zabležen operativni gubitak od čak 727 miliona dolara. Drugim rečima, u odnosu na prethodnu godinu, kada su iznosili oko 650 miliona, gubici su zapravo uvećani.

Ukupan rast troškova u odnosu na isti period 2017. je čak 28 odsto, što je uticalo i na operativnu maržu, koja je sa prošlogodišnjih 28 smanjena na 25%. Investitori izražavaju zabrinutost i da bi povećani zahtevi regulatora uz jačanje konkurencije mogli dovesti do usporavanja rasta kompanije, tako da se to osetilo i na berzi. Ne treba zanemariti ni kazne koje Google mora da plaća, pošto je u Evropi kažnjen s ukupno 7,7 milijardi dolara. T

akođe, postoje određen bojazni zbog novih evropskih regulativa, koje bi mogle uzrokovati da se neke usluge i proizvodi počnu plaćati, čime bi se uticalo na imidž, ali i sposobnost kompanije da ostvaruje profit na evropskom kontinentu. Google pokušava da uđe na tržište Kine, ali je to izazvalo reakciju američkih vlasti, koja bi mogla imati značajan uticaj u budućim poslovnim planovima. Najzad, rast troškova zaokružuju sve veća ulaganja u zaštitu korisnika.

Pročitajte i:  BIZIT 2018: Novi ekonomski poredak i kreativna industrija

Izvor: SEEbiz

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.